• magplask

Njupeskär i Dalarna

Jag och sambon blev lite sugna på att åka och kika på vattenfallet Njupeskär i dalarna..
    men sambon kan inte gå så långt pga en skada i foten så vi tänkte kolla var exakt det ligger och hur långt ifrån bilen det ligger?

• Svar på tråden Njupeskär i Dalarna
  • Nyfiken gul

jag har vandrat den sträckan men det är några år sedan nu, som jag minns det är det 1-2 km att gå och det är en naturstig man går på så det går uppåt och neråt och över lite sten och stock....

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

googlade lite snabbt och det är 2 km att vandra...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Maskinisten

A´hoy!

Det är några km att ta sig sedan den färd med bil ej längre är möjlig/realistisk, två kan stämma riktigt bra. Huruvida det är för långt för din sambo är för mig omöjligt att svara på, det var åtminstone för en handfull år sedan byggt bro/spång/tiljor såpass att för den riktigt energiske rullstolsbundne hade en  (om inte minnet sviker, och enligt min bedömning (är ingen expert bedömare av handikappades förmåga) ) ärlig chans att nå fram till fallets nedre del. 
       Fallet är i min mening ett trevligt utflyktsmål, det har nämnas så som Sveriges högsta vilket säkert kan vara sanningsenligt. 

Solsken / G 

• magplask

tack för svar :)
    2 km är för långt för honom (blir ju 4 km totalt), men han ska opereras nu i höst så förhoppningsvis kan vi ta oss dit i framtiden :) det lär ju finnas kvar även om nåt år ;)

Svar på tråden Njupeskär i Dalarna