Njupeskär i Dalarna
Jag och sambon blev lite sugna på att åka och kika på vattenfallet Njupeskär i dalarna..
men sambon kan inte gå så långt pga en skada i foten så vi tänkte kolla var exakt det ligger och hur långt ifrån bilen det ligger?
Jag och sambon blev lite sugna på att åka och kika på vattenfallet Njupeskär i dalarna..
men sambon kan inte gå så långt pga en skada i foten så vi tänkte kolla var exakt det ligger och hur långt ifrån bilen det ligger?
jag har vandrat den sträckan men det är några år sedan nu, som jag minns det är det 1-2 km att gå och det är en naturstig man går på så det går uppåt och neråt och över lite sten och stock....
googlade lite snabbt och det är 2 km att vandra...
A´hoy!
Det är några km att ta sig sedan den färd med bil ej längre är möjlig/realistisk, två kan stämma riktigt bra. Huruvida det är för långt för din sambo är för mig omöjligt att svara på, det var åtminstone för en handfull år sedan byggt bro/spång/tiljor såpass att för den riktigt energiske rullstolsbundne hade en (om inte minnet sviker, och enligt min bedömning (är ingen expert bedömare av handikappades förmåga) ) ärlig chans att nå fram till fallets nedre del.
Fallet är i min mening ett trevligt utflyktsmål, det har nämnas så som Sveriges högsta vilket säkert kan vara sanningsenligt.
Solsken / G
tack för svar :)
2 km är för långt för honom (blir ju 4 km totalt), men han ska opereras nu i höst så förhoppningsvis kan vi ta oss dit i framtiden :) det lär ju finnas kvar även om nåt år ;)