Är jag tråkig för att jag vill ha en vit månad :(
Jag sa till min sambo att "efter den här semesterveckan blir det en vit månad för mig", och det var för att jag kände att jag druckit alldeles för mycket hela sommaren och det har varit mycket resor kors och tvärs, hemma har vinboxarna tömts en efter en...
Nu har också vardagen börjat med jobb och träning flera dagar i veckan, och jag vill liksom rensa ur kroppen och känna mig fräsch!
Observera att detta alltså bara gäller mig själv, jag har inte på något sätt sagt att han måste ha en vit månad, han får göra hur han vill!
I fredags skulle det vara vin till maten och jag sa bara att jag hoppar över det och tar det barnen dricker, och han mumlar nåt om att "ååååh vilken uppoffring, inget viiiin till den goda pastan" Sedan frågar han om jag vill ha nåt till TV-n, en cider eller en öl och jag säger bara - Nej tack, jag vill inte dricka nåt jag har ju sagt att jag ska hålla upp?!
I går kväll var det kräftskiva med goda vänner och alla barnen var också med så det var absolut inget fylleslag vi skulle på. Jag tackar artigt nej till vin och öl och får höra att jag är ju sååååå tråkig :(
Va fan låtsas som att jag är gravid då om det ska vara så svårt att se att jag inte villl dricka sprit?!!! Dessutom har vi alla barnen där och det är väl jättebra att nån av oss är nykter?
Halv 12 ville barnen hem för dom var trötta, och det var väl inget konstigt med det, vi hade ju varit där sedan kl. 17:00? Det är väl lätt för oss vuxna att sitta och prata och skratta och skåla fram till småtimmarna, men barnen hade ju faktiskt aktiverat varandra i över 6 timmar.
Han blev skitsur och irriterad för att "barnen skulle bestämma när vi skulle åka hem" och att det var faan pinsamt hur tråkig jag var?!
När vi kom hem så satte jag på TV-n och barnen satte på sig pyjamasar och jag förberedde en mysstund i soffan allihop innan dom gick o la sig, men NEJ!
Han menar att det var faan raka vägen i säng för det var dom som ville åka från festen och då kan dom lika gärna gå o lägga sig?! Jag blev så förbannad att jag bara gick o la mig och jag orkar knappt se honom idag utan att bli på dåligt humör :(
Han vill bara ha en ursäkt till att dricka vin, och whiskey vid alla möjliga tillfällen, medans jag blir äcklad och menar att inga vanliga människor hinkar alkohol VARENDA dag vardag som helg?! Innan jag träffade honom drack jag ALDRIG på en vardag medans det nu kan gå en hel box vin en vanlig vecka?!
ÅÅåååh, jag ville bara skriva av mig :(