Bilstol i Renault clio?
Lill killen börjar snart dagis så vi behöver en bilstol till extra bilen som är en renault clio. Vad får plats? Har tänkt kika runt lite på blocket och se vad som finns begagnat. Vad ska vi köpa?
Lill killen börjar snart dagis så vi behöver en bilstol till extra bilen som är en renault clio. Vad får plats? Har tänkt kika runt lite på blocket och se vad som finns begagnat. Vad ska vi köpa?
ingen??
Nu har jag aldrig provat bilstol i en Clio, men rent generellt brukar man säga att Britax Hi-way är den som tar minst plats i bilen. Bäst utrymme får man oftast i framsätet eller i mitten bak. Blocket i all ära, men jag är rätt skeptisk till de stolarna som säljs där då många stolar är på tok för gamla för att användas! Bilstolar har en livslängd på 7-10 år från tillverkningsdatumet förutsatt att de är okrockade.
tror ocksa pa hi way, det ar den stol jag har och alla bilar jag provat den i sa har den fatt plats! det ar mest problem i riktigt stora bilar faktiskt, for da kan stodbenet hamna "i luften" och inte fast mot golvet. men prova i butik!! sen om du koper pa blocket far ju avgora sjalv, men som sagt tank pa nar de tillverkats sa stolen ej e for gammal.
Vi har en Brio Zento i vår Kia c'eed och den fungerar utmärkt.
Så Zenton kan också vara ett alternativ att testa.