• feaf

När fick ni ägglossning efter tidigt missfall?

Ja, som rubriker lyder... samt när blev i gravida igen och hur gick det? Jag fick missfall förra veckan (vecka 5), blöder fortfarande lite men vill försöka så fort som möjligt igen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-29 12:27
    i= ni :)

• Svar på tråden När fick ni ägglossning efter tidigt missfall?
  • Dixie

det vill jag också veta!

jag fick ett tidigt missfall (v.5) den 16/8 och har nu börjat med ÄL test för att kolla om/när ägglossningen sätter igång - inbillar mig äl-symtom men testerna har inte visat något än..... 

• Julia2006Mollie2011

fick mf v10 25dec-08, hade äl 15jan-09.... så min kropp igång ganksa så sanbbt efter allt elände

• Julia2006Mollie2011

men det är först nu, juni-10 jag plussade...många tårar, mycket psykist lidande.....
    Men sen finns det dem som blir gravida omgående, så ta det lugnt och andas

önsakr er alla lycka till!

• feaf

Mina79, räknar du att du hade missfallet när blödningen började eller (25dec) eller var blödningen avslutad 25 dec?

• Pilgrimmen

Beklagar era missfall!!

Jag tror inte jag fick någon ägglossning efter mitt tidiga mf. Fick inga symptom alls på det och jag brukar känna av min äl annars.

Men det är ju jätte olika. Många plussar ju på första ägglossningen också..Så jag Håller tummarna för er!

• LadyA01

Jag har en fundering... hoppas på ÄL efter tidigt mf.

Jag slutade med pillren 27/6 och var ganska övertygad om att jag hade ÄL 21/7 då jag fick riktigt ont den 20/7 och på kvällen där testade jag "ganska" positivt. Dvs halva linjen var lika stark som kontrollstrecket, den andra halvan var svagare. Dagen efter var hela strecket svagare. Jag blev gravid, fick tidigt mf 7/8 och har nu inväntat ny ÄL.

Jag testade med stickor under den period jag trodde jag borde fått ÄL, men inga jättestarka utslag. Slutade testa tyvärr, och nu igår fick jag ordentligt ont igen. Testade precis likadant som förra gången, dvs halva strecket var lika starkt, andra halvan var svagare. Idag har smärtorna avtagit rejält, och jag gissar att strecket ikväll kommer vara svagare igen.

Men då är ju frågan - var ÄL idag, igår, i förrgår eller när?? Om cykeln skulle varit regelbunden borde ägglossningen inträffat den 25/7, men eftersom ingenting verkar ha stabiliserat sig efter ppiller, graviditet och missfall, så har jag verkligen ingen aning.

Någon som har en idé?

• Julia2006Mollie2011

min blödning började 19dec, slutade 20 kom igen 23, fostret kom ut 25 dec o var helt slut 11 jan (fick göra medicinsk abort hemma 2 jan efter gyn besök nr 4 den 30 dec)

• Dixie
    Dixie skrev 2010-08-29 13:30:08 följande:
    det vill jag också veta!

jag fick ett tidigt missfall (v.5) den 16/8 och har nu börjat med ÄL test för att kolla om/när ägglossningen sätter igång - inbillar mig äl-symtom men testerna har inte visat något än..... 
    jag fick ÄL 14 dagar efter blödningen började - så nu gäller det att vänta oss se om det blir ngt + 
  • feaf

Tack för alla svar! Har börjat med stickor igen för att ha lite koll Glad

Svar på tråden När fick ni ägglossning efter tidigt missfall?