• dalejo

Har du skrivit D-uppsats inom omvårdnad/vård?

Vill gärna läsa vidare till dsk men drar mig för detta pga av att man måste skriva en D-uppsats. Skrev ju C-uppsats under min grundutbildning till ssk och det var det tråkigaste jag gjort! Blev dock godkänd direkt vid försvaret så jag kan ju inte ha skrivit allt för dåligt. Har du som jobbar inom vården skrivit en D-uppsats? I så fall, var det mycket svårare än en C-uppsats? Hur var det att stå där SJÄLV och försvara sin uppsats (vid B och C uppstas kan man ju vara 2-3st som skriver tillsammans) Vilken typ av studie valde du (litteratur osv)? Vad skrev du om för ämne? Oerhört tacksma för alla svar och synpunkter!

• Svar på tråden Har du skrivit D-uppsats inom omvårdnad/vård?
  • Probably the best    in the

Ja, men vi var två (de flesta jag känner har skrivit 2 och 2).
    Vi gjorde en kvantitativ studie, fick för oss att det skulle vara mindre jobb, men ack va vi bedrog oss...siffror till förbannelse och massa formler att sätta sig in i. Men i efterhand är jag mkt nöjd att jag gjort den, tom var det riktigt kul!
    Såklart det ställdes högre krav och var betydligt mer jobb med D än C. Men det beror nog ockå mkt på vilken skola och vilka lärare som är inblandade.

Svar på tråden Har du skrivit D-uppsats inom omvårdnad/vård?