ni som fått blödningar i tidig graviditet och INTE fått missfall??!?!
Vill så gärna höra lite solskenshistorier när jag sitter här med klumpen i magen och gråten i halsen...
Är gravid i v 7 (6+1) och blöder just nu..
Min man och jag hade sex och efteråt märkte vi att jag blödde. Det var inget våldsamt eller hårt sex alls, bara vanligt och det kändes inte konstigt alls under tiden..
Först kom det massa blod, nu kommer det bara lite.
Ringde direkt till 1177, och de sa att det är jättevanligt och att jag absolut inte ska oroa mig.
Men varför slutar det inte blöda?? Det är nu tre timmar sedan.
En annan sak som gör mig orolig är att fram till igår kväll har min mage varit spänd och hård. Det har känts som om någon har blåst upp den.
Har hört att det kan vara tarmarna som arbetar långsammare, och det stämmer nog, för har varit stenhård i magen. Nu funkar magen hur bra som helst, har gjort nr 2 massa gånger, och magen är helt mjuk.
Kan det vara ett tecken på att jag inte är gravid längre, eller skulle det ha blivit så ändå?
Hade ett missfall för två månader sedan, två dagar efter bim. Då hade jag jätteont och det kom klumpar i blodet och jag blödde i ca två veckor.. Jag har inte alls ont nu. Har lite molande mensvärk till och från som jag haft hela tiden. Kanske lite ont på höger sida om jag känner efter. Som att det sticker till..
Vet ju egentligen att jag inte kan göra annat än att avvakta och se, men skulle behöva lite solskenshistorier och uppmuntran under tiden..