• Drömmerintedrömmar

Kejsarsnitt,när kom närstående till bb och hälsade på?

Mmm ni som gjort kejsarsnitt vill se lite vad som är vanligast att släkt etc kommer till sjukhuset och hälsar på..

första graviditeten föddes min tjej med snitt kl 11.30 och folk kom 19.00 ute i korridoren och hälsade på, jag kunde preics ta mig till rullstolen som sambon sen skjutsade mig i. hade ju fortf. urinkateter och var ju då tvungen att ha på mig sjukhusskjortann fortf. minns knappt nånting av den tiden när dem kom dit, reaktioner osv, allt var så nytt och jag var trött.

nu väntar jag mitt andra barn ska ha snitt om några dagar och undrar hur jag ska göra denna gång, om man ska vänta med besök till dagen efter... jag vet att folk kommer bli sura... och ja jag vet att det rä vi som bestämmer..
    skulle kännas så skönt att få smälta allt lite och kunna promenera ut i korridoren (som är möjligt dagen efter) och kunna ha sina egna kläder och utan urinkateter. slippa rullstolen då vid besök.

men jag vet inte..

hmm ville väl bara se lite hur alla andra gör ?

• Svar på tråden Kejsarsnitt,när kom närstående till bb och hälsade på?
  • seejtaan

våran knodd kom på söndagen och på tisdagen fick mina förädrar lov att besöka oss :)

• Morsan83

Jag sa att dom fick komma när vi kom hem.
    Med första barnet kom folk iaf fast vi hade sagt nej.
    Sen har ju vissa sjukhust att bara syskon och pappa får komma, annars får man gå ner och träffa dom i kafeterian.

• Honey1982

Jag ska snittas om ca 1 vecka men bara pappan och syskon får hälsa på inne på BB.
    Det gäller alla och inte bara snittade.

♥ Adam 060123 ♥ Tvåan 100914 ♥
  • Drömmerintedrömmar

Oj, okej.. då är det inte så konstigt att jag känner att jag vill kunna vänta till dagen efter iaf ?

på vårat sjukhus får man inte heller komma in på själva bb rummet förutom pappa och barnets syskon. utan man får träffas i korridoren isf.

några fler ??

• Tjohooo82

Våra närmaste bor inte i samma stad så det var väl ganska enkelt. Vi hade sagt att vi inte ville ha besök direkt utan när vi landat lite i allt det nya och jag kände att vi skulle åka hem snart så ringde jag mamma och pappa och informerade så de kom förbi kvällen innan vi åkte hem. Hade stannat lite längre på BB pga snittet och diabetes. Hade inte fixat en massa besök direkt!

• seejtaan
    Tjohooo82 skrev 2010-08-29 20:00:04 följande:
    Våra närmaste bor inte i samma stad så det var väl ganska enkelt. Vi hade sagt att vi inte ville ha besök direkt utan när vi landat lite i allt det nya och jag kände att vi skulle åka hem snart så ringde jag mamma och pappa och informerade så de kom förbi kvällen innan vi åkte hem. Hade stannat lite längre på BB pga snittet och diabetes. Hade inte fixat en massa besök direkt!
    mina päron åkte 40 mil (enkel resa) för att vara en-två timmar på sjukhuset och sen åkte de hem :P
  • Drömmerintedrömmar

Okej.. :) tack för att ni delar med er!

jag satsar på dagen efter... trots allt en operation, och flera tycker att "men det ärju bebisen vi vill se inte dig" men hur kul är det om inte jag får vara med och dela glädjen med dem första gången? :(

• ÅzaLu

vi kommer inte tillåta besök på BB... dem får komma o hälsa på när vi komemr hem... man har ju ganska så ont dem första dagarna o är inte så pigg för besök.... det får dem respektera.... när vi fick vår dotter gjorde vi samma sak.. visst var det e del sura minner men jag menar avrför kan dem inte vänta några dagar.. varför måste man komma direkt!!!

• soder76

Jag hade också sagt att de får komma och hälsa på efter några dagar när vi väl kommit hem.

Jag ångrar jättemycket att jag inte stod på mig när min äldsta föddes även om han inte föddes med kejsarsnitt.
    Nummer 2 var det lite annorlunda med då han vårdades på Neo 1 månad då han föddes nästan 2 månader för tidigt. Där var det mest för att stilla de närmastes oro som vi lät de komma på besök och se att han faktiskt mådde ganska bra trots sin litenhet. Han föddes dock inte heller med kejsarsnitt.

Nu väntar jag mitt tredje barn och jag har redan bestämt att anhöriga får hålla sig tills vi verkligen känner oss redo och har hunnit komma hem i lugn och ro.

Jag tycker inte detta egentligen har med själva kejsarsnittet att göra utan man ska ha chansen att vila ut efter förlossningen och lära känna sitt barn i lugn och ro och få amningen att fungera.

• Drömmerintedrömmar
    ÅzaLu skrev 2010-08-29 20:06:32 följande:
    vi kommer inte tillåta besök på BB... dem får komma o hälsa på när vi komemr hem... man har ju ganska så ont dem första dagarna o är inte så pigg för besök.... det får dem respektera.... när vi fick vår dotter gjorde vi samma sak.. visst var det e del sura minner men jag menar avrför kan dem inte vänta några dagar.. varför måste man komma direkt!!!
    jo man förstår ju hur nyfikna dem är och att dem bara vill väl.. men man vill ju landa lite... nu (andra) barnet förstår jag det.. förra gågnen var jag ju så ivrig på att visa upp mitt underverk..
Svar på tråden Kejsarsnitt,när kom närstående till bb och hälsade på?