• EmmaRoSa

Ni som har flicka och pojke mådde ni olika under graviditeten??

Jag väntar vårt tredje barn och jag har två pojkar sedan innan och mådde likadant de graviditeterna dvs riktigt illamående framtill v 13, spydde med första men inget annat denna gången mår jag bara lite illa på morgonen och jag är konstant trött hela tiden vilket jag inte alls kände av med pojkarna så jag tänker att det kanske är en flicka denna gången men ni som har både pojke och flicka hur mådde ni under era graviditeter skiljde de sig något??
    Kul att höra../Emma 

• Svar på tråden Ni som har flicka och pojke mådde ni olika under graviditeten??
  • Lise

Svarar trot att jag har två killar. Jag har nämligen mått olika båda gångerna trots samma kön. TRodde att nummer två var en tjej eftersom graviditeten var annorlunda. Spydde större delen med ettan och bara någar få gånger i början med tvåan.

• EmmaRoSa
    Lise skrev 2010-08-29 20:03:18 följande:
    Svarar trot att jag har två killar. Jag har nämligen mått olika båda gångerna trots samma kön. TRodde att nummer två var en tjej eftersom graviditeten var annorlunda. Spydde större delen med ettan och bara någar få gånger i början med tvåan.
    ja ok men va du trött eller så med båda eller va det bara att du spydde mindre med tvåan än ettan som du hade som skillnad??
  • Bombus

Ååå här har du en till som är nyfiken på att veta =)

Mådde primaballerina när jag väntade min flicka! Dena gången kräktes jag fram till v 19 och har illamående emellanåt, detta har varit en krånglig och jobbigare graviditet en första så det är nästan jag tror att det kanske är en kille hihi givetviiis blir jag lika lycklig om det är en till tös jag får =) ska bli roligt att läsa i tråden om erfarenheter =)

• Lise

Skillnaderna i mina graviditeter var...

Grav 1
    -illamående och kräktes mycket och många månader
    - trött
    - supersugen på klementiner och apelsiner
    - inte så sugen på sött

Grav 2
    - mådde bara lite illa i början och kräkte någon enstaka gång
    - ej så trött (eller så hann jag ej känna efter eftersom jag redan hade en buse att hålla efter)
    - väldigt sötsugen

Vi trodde att tvåan var en tjej också för att magen var mindre och bebisen var mindre. Normalt brukar ju tvåan bli större än ettan men det skillde ett kilo på dem.

• vampyria2

Grav 1 mådde jätte bra och ut kom en tös
    Grav 2 och 3 sydde massor och ut kom två töser
    Grav 4 spydde massor och ut kom en liten grabb

• caroline01

Mina graviditeter var helt motsatta.

Första = Pojke 2009-06-14
    illamående fram till v.19 kräktes varje dag. Grym foglossning och ont i ryggen nästan hela graviditeten.

Andra = Flicka BF 2010-09-14
    Har knappt känt av att jag är gravid, inget illamående eller kräkningar alls.
    Först nu i slutet har jag fått ont i bäckenet och ljumskarna.

• hellokitty

1an: mådde illa i början, kunde kräkas på morgonen, men mådde bättre efter frukost.  sedan en toppengraviditet hela vägen, föutom foglossning sista tiden. Jag har häst och kunde rida nästan hela grav. Själv var jag smidig óch rörlig under hela grav. Flicka

2an: mådde knappt illa alls, var ute o reste i början av grav vilket inte var några problem alls. men mkt tidigt foglossningsproblem som varade hela grav (som dock blev betydligt bättre med sjukgymnastik). Blev gravid igen runt dotterns 1-årsdag vilket var orsaken till foglossningen - hade inte hunnit läka. Ingen ridning alls denna gång. Var osmidig som ett kassaskåp och kunde knappt röra mig mot slutet kändes det som, Pojke

3an: mådde illa i princip dygnet om i början, och inget hjälpte. dessutom jättetrött på eftermiddagarna. När det gått över kom foglossningen krypande (runt v 15) men blev bättre när jag slutade rida runt v 25 (strax innan midsommar). i den vevan hade jag också lågt hb (under 100). går in i v 39 på onsdag och är fortfarande rörlig och (hyfsat) smidig. Kön? vet ej, men gissar på flicka baserat på illamåendet i början och att jag inte blivt så otymplig på slutet.

• caroline01

Åh vad roligt, Hur mår du? Jag vill att lillan ska komma nu! känns som en evighet till den 14.

• milli79

Är gravid nu & i v23 men & enligt UL är det en tjej denna gången. Har upplevt stor skillnad på graviditeterna.

1an (pojk)
    Mådde väldigt illa fram till v10 och sen ibland efter det, blev väldigt äcklad av kaffedoft, matos mm, fick ömma större bröst direkt, super trött, sugen på citrusfrukter, frukt, svårt med maten.

2an (enligt UL tjej)
    Mådde bara lite illa nån enstaka gång i början i samband med mat & var då trött, inga ömma bröst hittils, tålt dofter mycket bättre, foglossning till & från men mår bättre denna gången trots en 13månaders som sover dåligt om nätterna. Mer sugen på choklad.

Svar på tråden Ni som har flicka och pojke mådde ni olika under graviditeten??