• Äldre 29 Aug 20:09
    8715 visningar
    3 svar
    3
    8715

    Rollkonflikter??!!

     Hej.. Jag har fastnat på en uppgift i Psykologi A...
    Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig och givetvis inte svara på frågan utan bara hjälpa mig att OMFORMULERA frågan :S

    Först fick jag i uppgift att beskriva med exempel order roller, normer och rollkonflikter. Det har jag gjort och jag förstår precis vad det är. Men sen kom frågan;

    Diskutera vilka rollkonflikter som kan uppstå samt hur gruppprocessen kan påverka konflikterna.

    jag måste vara riktigt trög men jag förstår inte frågan... Har ju redan beskrivitn ordet Rollkonflikter känns som man bara upprepar sig :S


    People are strange.
  • Svar på tråden Rollkonflikter??!!
  • juddi
    Äldre 27 Jul 23:28
    #1
    Nathalie009 skrev 2010-08-29 20:09:14 följande:
     Hej.. Jag har fastnat på en uppgift i Psykologi A...
    Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig och givetvis inte svara på frågan utan bara hjälpa mig att OMFORMULERA frågan :S

    Först fick jag i uppgift att beskriva med exempel order roller, normer och rollkonflikter. Det har jag gjort och jag förstår precis vad det är. Men sen kom frågan;

    Diskutera vilka rollkonflikter som kan uppstå samt hur gruppprocessen kan påverka konflikterna.

    jag måste vara riktigt trög men jag förstår inte frågan... Har ju redan beskrivitn ordet Rollkonflikter känns som man bara upprepar sig :S
  • macsso­n
    Äldre 3 Sep 21:32
    #2

    rollkonflikter snälla ka ni förklara det.
     

  • Äldre 3 Sep 21:35
    #3

    Jag tolkar det som hur gruppen hanterar rollkonflikter, snarare än individerna, och hur nya roller bildas utifrån en sådan grupp-process.

Svar på tråden Rollkonflikter??!!