• Juppepuppe

Frysa in philadelphia?

jag har köpt hem philadelphia för att använda som frosting på cup cakes. men nu hinner jag inte baka, så jag funderar på om man kan frysa in paketet för att ta upp sen när jag har tid. Ngn som testat??
    När jag ändå frågar kan jag passa på att fråga om gräddfil, som är en av ingredienserna i cup cakesen. Kan man kanske frysa in den med eftersom den bara ska användas i bakning??

• Svar på tråden Frysa in philadelphia?
  • Hannah76
    Juppepuppe skrev 2010-08-30 08:07:25 följande:
    Tack för svaret! Även om jag hoppats på ett annat svar... ;)
    Fast när man googlar så verkar det som om folk fryser in det och det funkar bra.
  • Juppepuppe

Aha! Då fortsätter jag att fråga om det ät ngn so gjort detta för att sedan göra frosting på den!

• Petrellie

Man fryser ju i alla fall in den med gott resultat när man gör Frozen Cheese cake.

• Juppepuppe

Smart! har inte alls tänkt på det... nu känner jag mig lite dum ;( äsch, nu slänger jag in den i frysen!

• Hannah76
    Juppepuppe skrev 2010-08-30 11:44:30 följande:
    Smart! har inte alls tänkt på det... nu känner jag mig lite dum ;( äsch, nu slänger jag in den i frysen!
    Det kommer iaf att gå att använde den till mat osv. Tror inte att den behåller sin konsistens, precis som med fryst grädde.
  • vi och pyret

Jag har fryst in morotskaka med frotsting på (philadelphia, florsocker och citron) och det har inte varit några problem. Vare sig i konsistens eller smak.

• Heavenlyfaith

Tänk på att resultatet blir annorlunda när du fryser Philadephia blandat med socker. Socker konserverar.
    Osten kan bli lite grynig när du tinar den. Se till att tina den långsamt (i kyl) så får du iaf det bästa tänkbara resultatet. 
    Då ska det inte vara några problem. 

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • vi och pyret
    Heavenlyfaith skrev 2010-09-09 13:02:12 följande:
    Tänk på att resultatet blir annorlunda när du fryser Philadephia blandat med socker. Socker konserverar.
    Osten kan bli lite grynig när du tinar den. Se till att tina den långsamt (i kyl) så får du iaf det bästa tänkbara resultatet. 
    Då ska det inte vara några problem. 
    tänkte inte på det, ska jag lägga på minnet.
Svar på tråden Frysa in philadelphia?