• PrincessOfIce

Vinröd fondvägg och vilken mer färg?????

Jag ska måla en vinröd fondvägg i mitt vardagsrum men kan inte bestämma mig för vad jag ska ha för färg på de övriga väggarna..

Jag avskyr vitt så det är helt uteslutet..

Just nu har jag riktigt påskgula väggar som förra ägaren målade och det är helt flammigt och randigt på sina ställen.. Obestämd

Nu skulle jag behöva lite smakråd angående det här.. har funderat ganska länge men kan verkligen inte komma på något.. :(

Har även funderingar på att låta vardagsrum och hall smälta samman då det är helt öppet där emellan och hallen är värre än vardagsrummet med persikofärgad målarfärg som är målat med svamp och sen en hemsk bård mitt på väggen.. :(

• Svar på tråden Vinröd fondvägg och vilken mer färg?????
  • Mia386

Cafelatte har en av mina kompisar, det smälter jätte bra in med hennes röda :)

• PrincessOfIce
    Mia386 skrev 2010-08-30 09:49:38 följande:
    Cafelatte har en av mina kompisar, det smälter jätte bra in med hennes röda :)
    Tackar.. Jag får kolla lite.. ska försöka ta mig till en färgaffär lite senare och reka lite...
  • Me o Mike

Hmm om du vill ha smakråd så AVRÅDER jag till en vinröd fondvägg! Usch så hemskt.

• La Lola

Ljusgrått kanske?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Carelika

En varm, inte för ljus, gulbeige ton skulle kanske passa med vinrött.

• Svala

Olivgrönt är snyggt till vinrött

Och så finns det snygga rosa nyanser som också passar. Kolla på vackra gammelrosa och puderrrosa färger.

Svar på tråden Vinröd fondvägg och vilken mer färg?????