• Svar på tråden Adoptivpappan Jan Björklund om rasism
  • Linda1976

    Jaha? vad är det man ska kommentera


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Zabka

    Marit Paulsen är också adoptivmamma (och även fostermamma).

    Det finns nog många fler adoptivföräldrar än man tror  

  • VNmamma
    Linda1976 skrev 2010-08-30 11:19:43 följande:
    Jaha? vad är det man ska kommentera
    Rasism och adopterade är en ofta diskuterad fråga i forumet. 
    Även om Jan Björklund inte säger så mycket i frågan tyckte jag det var intressant att ta del av artikeln och det faktum att han är adoptivpappa, det kände jag inte till sedan tidigare.
  • Linda1976

    jaha, ok - det har jag nog hört förut!


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Namaste72

    Vilken fin bild det var på Jan Björklund och hans son!


    { Mamma till världens finaste dotter }
  • VNmamma
    Namaste72 skrev 2010-08-30 19:34:33 följande:
    Vilken fin bild det var på Jan Björklund och hans son!
    Ja. Fast cynikern i mig tänker att hans lilla "utspel" om rasism och hur det kan påverka hans adopterade barn är ett försök att få bort bilden av honom som främlingsfientlig och anti-invandrare. Att fotograferas med sina barn är ett etablerat sätt för politiker att vinna sympati.
  • Chimamanda

    Jag visste att han är adoptivförälder, min man har sett honom med barnen, då vi bor relativt nära Björklunds...

    Förstår att han måste vara lite desperat om han drar in sina barn för att bevisa att han inte är rasist. Tycker att barnen ska hållas utanför det politiska spelet, måste jag säga...

  • VNmamma
    Chimamanda skrev 2010-08-30 22:13:30 följande:
    Jag visste att han är adoptivförälder, min man har sett honom med barnen, då vi bor relativt nära Björklunds...

    Förstår att han måste vara lite desperat om han drar in sina barn för att bevisa att han inte är rasist. Tycker att barnen ska hållas utanför det politiska spelet, måste jag säga...
    Asså, det var fråga om en spekulation från min sida. Jag vet inte om det ligger någon medveten strategi bakom Björklunds uttalanden i Aftonbladet. 
  • Namaste72
    VNmamma skrev 2010-08-30 20:32:21 följande:
    Ja. Fast cynikern i mig tänker att hans lilla "utspel" om rasism och hur det kan påverka hans adopterade barn är ett försök att få bort bilden av honom som främlingsfientlig och anti-invandrare. Att fotograferas med sina barn är ett etablerat sätt för politiker att vinna sympati.
    Eller så fångades han bara på bild under en fotbollsmatch? 
    { Mamma till världens finaste dotter }
Svar på tråden Adoptivpappan Jan Björklund om rasism