• Lovely L

Overall till 1-åring. Vilken?

Hej!

Nu börjar ju overallerna komma in på alla affärer och jag tänkte vara ute i tid och köpa. Min kille fyller 1 den 5:e december i år och kommer att ha stl 80. Men ni som har barn som varit ungefär den åldern kanske vet om man behöver satsa på en dyrare overall med bra skydd på knän och rumpa för väta eller räcker det med att det bara är varmt...? Han kommer med största sannolikhet att gå då...

Vilka märken rekommenderar ni om det är någon speciell ni är nöjda med?

Tacksam för svar!

//L

• Svar på tråden Overall till 1-åring. Vilken?
  • MiloLK

jag hade en overall från polarn o pyret på min 1åring i vintras. då var han precis 1 år och den fungerade jättebra! Den med dubbla dragkedjor. I vinter kommer han ha en från MOLO som tydligen ska vara bra. Jag skulle nog satsa på en lite dyrare overall som didriksson, molo, pop osv. De från HM tex brukar inte vara så bra om de ska leka i snön.

• Penny33

Jag var oxå jättenöjd med PoP! Tips är att kolla in tradera! Glad

• smulis 87

hade också pop.s overall med dubbla dragkedjor till min son..tyckte den var kanon..
    funderar på och köra på samma modell i år..

• k girl

Min systerson är född i början av februari och min syster tycker att det inte är någon större idé att köpa en dyr overall. Hon menade att de inte är så rörliga i den åldern, även om de har börjat gå, och mest kommer att sitta i vagnen. Vi känner dock att säsongen är så pass lång här där vi bor, samt att vi är ute och åker skidor och vill ha med oss vår son, att vi ville ha en bättre overall. Vi har köpt precis den så många rekommenderar här, Polarn o Pyrets med dubbel dragkedja. Det blev en stl 80, den är ju rymlig i storleken och vi hoppas att den räcker hela säsongen.

På PoP sade expediten att eftersom de inte är jätterörliga så som en tvååring t ex är det bra att ha en fodrad overall som håller dem varma.

• Signa tur

Tror faktiskt det var förra året, annars året dessförinnan, som COOPs overaller fick bäst i test av Vi Föräldrar. Dyrast är inte alltid bäst.

• k girl
    Signa tur skrev 2010-08-30 13:48:51 följande:
    Tror faktiskt det var förra året, annars året dessförinnan, som COOPs overaller fick bäst i test av Vi Föräldrar. Dyrast är inte alltid bäst.
    Förra året. Noterar dock att PoP inte finns med i testet.
  • Dr Mupp

Vi kör med reima, den är varm, vattentät och smidig. Extra värme i rumpan för barn som sitter mycket.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Naquadria

Nytt test i Vi föräldrar i september-numret. Didriksons är testvinnare, tätt följt av NameIT och Coop.

Svar på tråden Overall till 1-åring. Vilken?