• Anonym (pinsamt)

"bula" i analöppning

Jag har en "bula" i analöppningen.
    Den känns inte, gör inte ont eller så, den bara finns där.
    Jag vet inte hur länge jag har haft den, men det är flera år.
    Kanske den är 0,5 cm stor.
    Om det har någon betydelse så är jag 26 år.

Är det normalt eller är det något som måste åtgärdas?

• Svar på tråden "bula" i analöppning
  • Anonym

Det kan nog vara en s.k. portvaktstagg. Googla på det och se om det stämmer in!

• Anonym

Håller med om att det låter som en hemorojd. Det är som ett åderbråck i ändtarmen. Har haft det en gång när jag var i din ålder och det försvann av sig själv. Man kan operera bort den annars. Ring vårupplysningen om du är orolig så kan de berätta vart du kan vända dig.

• Anonym (pinsamt)

Nu har jag googlat både hemorojd och portvaktstagg och nåt av dem är det antagligen.
    Men det är inget jag lider av eller oroar mig över och det verkar vara ganska vanligt så den får vara kvar.

Tack för era svar Glad

• Anonym

hehe jag hade också en konstig bula i början av graviditeten såg ut som en vattenblåsa typ. fast den försvann.

• Anonym

Jag får sådär ibland. De gör inte ont och de försvinner om jag behandlar med AC3 comfort. Finns som kräm receptfritt på apoteket.

• Anonym (pinsamt)
    Anonym skrev 2010-08-30 12:49:40 följande:
    Jag får sådär ibland. De gör inte ont och de försvinner om jag behandlar med AC3 comfort. Finns som kräm receptfritt på apoteket.
    Kanske jag ska prova den krämen då. Under vilken "kategori" på apoteket finns den?
  • Anonym
    Anonym (pinsamt) skrev 2010-08-30 12:55:27 följande:
    Kanske jag ska prova den krämen då. Under vilken "kategori" på apoteket finns den?
    Mag och tarmbesvär, tror jag
  • Anonym (pinsamt)

Tack så mycket Glad
    För även om jag inte "lider" av den kan det ju bara skönt att bli av med den Flört

Svar på tråden "bula" i analöppning