• Anonym
    Äldre 30 Aug 12:37
    19754 visningar
    24 svar
    24
    19754

    Någon som inte fullföljt efter mifegyne

    Ja vad händer om man ångrar sig...om man vill ha babyn efter man tagit mifegyne

    Någon som gjort det??

    Hur blev det sen??

    Vet ju att någon har fullföljt efter en misslyckad abort med mifegyne och de andra vagitorierna man fått sedan....
    men vet inte hur det blivit eller nånting

    Är det någon som gjort det här på FL

  • Svar på tråden Någon som inte fullföljt efter mifegyne
  • Anonym
    Äldre 30 Aug 12:45
    #1

    Graviditet och amning


    Om avbrytandet av graviditeten skulle misslyckas, så är risken för fostret okänd.


    -


    om ett misslyckat avbrytande konstateras vid det obligatoriska uppföljningsbesöket (fortsatt graviditet), och du har samma åsikt fortfarande, så kommer en annan metod att användas för att avbryta graviditeten.


    -


    om du vill fortsätta graviditeten, ska du vara medveten om att risken för fostret är okänd. I detta fall ska noggrann prenatal uppföljning med ultraljud göras.


    Du rekommenderas att undvika att bli gravid igen före din nästföljande menstruation efter att du tagit Mifegyne.


    Eftersom Mifegyne kan överföras till bröstmjölk och upptas av ditt barn, ska du inte amma efter att du har tagit behandlingen.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 30 Aug 12:58
    #2
    Anonym skrev 2010-08-30 12:45:00 följande:
    Graviditet och amning

    Om avbrytandet av graviditeten skulle misslyckas, så är risken för fostret okänd.


    -


    om ett misslyckat avbrytande konstateras vid det obligatoriska uppföljningsbesöket (fortsatt graviditet), och du har samma åsikt fortfarande, så kommer en annan metod att användas för att avbryta graviditeten.


    -


    om du vill fortsätta graviditeten, ska du vara medveten om att risken för fostret är okänd. I detta fall ska noggrann prenatal uppföljning med ultraljud göras.


    Du rekommenderas att undvika att bli gravid igen före din nästföljande menstruation efter att du tagit Mifegyne.


    Eftersom Mifegyne kan överföras till bröstmjölk och upptas av ditt barn, ska du inte amma efter att du har tagit behandlingen.


    Detta läste jag men det måste väl finnas någon där ute som ändrat sig efter att ha svalt mifegyne.
  • Anonym
    Äldre 30 Aug 13:00
    #3
    Anonym skrev 2010-08-30 12:58:41 följande:
    Detta läste jag men det måste väl finnas någon där ute som ändrat sig efter att ha svalt mifegyne.
    Det går inte att gå efter vad som hänt med någon annan.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 30 Aug 13:24
    #4
    Anonym skrev 2010-08-30 13:00:45 följande:
    Det går inte att gå efter vad som hänt med någon annan.
    Nja lite hum får man väl om man kan höra andra som kanske avbrytit aborten efter mifegyne-jag är rädd att jag kanske gör det men vill höra om andra som gjort det. Vill få lite berättat om det
  • 2010ma­mman
    Äldre 1 Sep 12:57
    #5

    Men jösses...en abort är inget man laborerar med på egen hand! Den ska utföras exakt så som läkare, sjuksköterskor, barnmorskor har talat om för dig. Det går inte att avbryta efter mifegynetabletten, berättade de inte det för dig? Det stod inte i informationen du fick? Mifegyne avbryter graviditetens utveckling. Tar du inte dina cytotec så riskerar du att gå runt med ett dött embryo i livmodern, eller du gör ju det. Gör som du blivit instruerad, detta är inget att laborera med som sagt.

  • 2010ma­mman
    Äldre 1 Sep 12:58
    #6

    Har du ytterligare frågor angående detta så KONTAKTA KVINOKLINIKEN SNARAST, inte folk här på familjeliv.

  • Neko
    Äldre 1 Sep 13:19
    #7

    Det blir troligtvis en abort hur som helst eftersom mifegyne vidgar och orsakar sammandragningar för att det ska komma ut, fast det tar nog längre tid. Ifall det ändå inte kommer ut/dör av mifegynet så finns det en viss risk för skador. I en undersökning jag läste så hade ett foster (vet inte av hur många) fått något hjärtfel, men det kan ha varit slumpen. Ett par hade fått någon kroppsdel som har borta, typ en hand eller liknande, och de misstänkte att det kanske berodde på sammandragningarna, att några celler som skulle blivit hand kanske skavdes av eller något då.

    Men de flesta föddes friska.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 1 Sep 15:31
    #8

    tusen tack för alla svar-jag frågade även idag vad som kunde hänt.

    Som någon skrev kan det klara sig men vissa celler kan antingen sluta dela sig o barnet kan bli ofullständigt. Har hänt att kvinnor ångrat sig o fullföljt-få av de barnen lever idag sade hon.

    Nåja jag har fullföljt idag o ångrar mig på ett sätt men ett sätt inte

  • Anonym
    Äldre 27 Jul 09:31
    #9

    hur gick det för dig som inte fullföljde ? har precis gjort samma sak...

  • Äldre 24 Sep 23:18
    #10

    Hur gick det för er som inte fullföljde aborten

Svar på tråden Någon som inte fullföljt efter mifegyne