• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ÖL på PET-flaska, kan det vara något?
  • Michisen

Tycker det är utmärkt att man slipper gå till glasåtervinningen med tunga ölflaskor utan istället kan panta dem.
    Är dock gravid, men jag tror säkert att den är lika god som ölen i glasflaska är.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Little Ms Chatterbox
    Michisen skrev 2010-08-30 13:13:46 följande:
    Tycker det är utmärkt att man slipper gå till glasåtervinningen med tunga ölflaskor utan istället kan panta dem.
    Är dock gravid, men jag tror säkert att den är lika god som ölen i glasflaska är.
    Säger jag till gubben men han muttrar Han tycker inte det smakar samma och det är hans favoritöl som har PET. Själv dricker jag inte öl alls, tycker inte det är gott. (jo, blaskig öl som den norska eller den mexikanska Sol) Är säkert 15 år sen jag drack en öl och då tog jag inte allt ens.
  • Michisen
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-08-30 13:18:34 följande:
    Säger jag till gubben men han muttrar Han tycker inte det smakar samma och det är hans favoritöl som har PET. Själv dricker jag inte öl alls, tycker inte det är gott. (jo, blaskig öl som den norska eller den mexikanska Sol) Är säkert 15 år sen jag drack en öl och då tog jag inte allt ens.
    Så länge han vill släpa glasflaskorna till återvinningen själv så får han väl dricka vad han vill?
    Jag gillar öl, dricker den alkoholfria varianten (ur glasflaska) nu när jag är gravid för jag tycker det är gott, dämpar halsbrännan och dessutom så har det räddat några grillkvällar nu i sommar, minst sagt.
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Little Ms Chatterbox
    Michisen skrev 2010-08-30 13:22:37 följande:
    Så länge han vill släpa glasflaskorna till återvinningen själv så får han väl dricka vad han vill?
    Jag gillar öl, dricker den alkoholfria varianten (ur glasflaska) nu när jag är gravid för jag tycker det är gott, dämpar halsbrännan och dessutom så har det räddat några grillkvällar nu i sommar, minst sagt.
    Öl mot halsbränna?! Det har jag aldrig hört förr. Hoppas det hjälper
  • Michisen
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-08-30 17:30:18 följande:
    Öl mot halsbränna?! Det har jag aldrig hört förr. Hoppas det hjälper
    Jo, det gör faktiskt det, konstigt nog.
  • Ylwis

dricker inte öl men är väldigt populärt på konserter och  utställningar. de slipper glassplitter vilket är bra för alla! mera PET!

Mamma till Alvyn 051015, liten i magen BF16/9 2010 ***Fråga politikerna Valet 2010 www.familjeliv.se/Val2010/***
  • Tant Green

Jag har bara druckit det på konserter och festivaler och sånt och har inte känt någon skillnad mot glasflaska. Men i de sammanhangen kanske man inte smakar så där jättenoga, och det är väl Carlsberg som inte smakar så himla mycket överhvudtaget.

• bangkok

Inget nytt - fanns mellanöl på plastflaska - ordet pet -flaska var inte uppfunnet
    Tyckte det smaka helt ok ( på den tiden iallafall).

• Tecken

Jag har testat och ölet smakar likadant. Dricker aldrig direkt ur flaskan,

Utomlands finns det minsann öl på 2l pet. Varför finns inte det här?

• Little Ms Chatterbox
    Tecken skrev 2010-08-31 11:07:45 följande:
    Jag har testat och ölet smakar likadant. Dricker aldrig direkt ur flaskan,

Utomlands finns det minsann öl på 2l pet. Varför finns inte det här?
    Har för mig att det fanns i Norge förr...ObestämdEller så var det glas 2L. var många år sen jag var i Norge och tittade bland ölhyllorna
  • Tecken
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-08-31 11:11:30 följande:
    Har för mig att det fanns i Norge förr...ObestämdEller så var det glas 2L. var många år sen jag var i Norge och tittade bland ölhyllorna
    Ja, Norge är ju utomlands
  • Little Ms Chatterbox
    Tecken skrev 2010-08-31 11:13:48 följande:
    Ja, Norge är ju utomlands
    Ja, ja men förr bodde jag så nära gränsen att det var lättare att åka över till Halden än att åka till Trollhättan/Värnersborg för att storhandla. (läs sälja öl lagligt till någon som var 18 och inte 20 som här i Sverige.)
Svar på tråden ÖL på PET-flaska, kan det vara något?