VW Touran ecofuel??
Någon med erfarenheter kring Touran Ecofuel Bensin/gas??
Eller annan gasbil?
Funderar på att köpa en sån men litar inte riktigt på att bilförsäljare säger allt...
tacksam för synpunkter!
Någon med erfarenheter kring Touran Ecofuel Bensin/gas??
Eller annan gasbil?
Funderar på att köpa en sån men litar inte riktigt på att bilförsäljare säger allt...
tacksam för synpunkter!
Åh vad roligt att någon annan är intresserad av biogasbilar. Vi har en Golf biogasbil och är supernöjda. Kommer ca 25 mil på gas, vilket är helt ok för oss eftersom vi har god tillgång till gas där vi bor. Blir värre om man kommer norröver eftersom gasmackarna är så pass få. Mer nyproducerade bilar tror jag har mycket större gastankar.
En nackdel i dagsläget är Stockholm. Svårt att få tag i gas, dåligt tryck i pumparna osv. Men bor man som oss, i Uppsala, är det inga problem.
Just det en annan sak, vi har faktiskt också varit inne på att köpa en Touran. Har en kompis som har en sådan bil, visserligen inte i gasutförande, men samma kaross och hon är supernöjd med bilen. Dom är fyra i familjen.
tack tack för ditt svar!!! jag är intresserad av det mesta som kan bidra till mindre nedsmutsning och elände.
Vi bor i stockholm och det ser ganska tätt ut ändå när man kollar gastankställen. Om jag förstått det rätt slår det ju ändå om till bensin vid behov och då är det ju inte längre ett problem vi kommer inte köra så mycket och inte så långt men behöver en stor bil. Vi blir fem i familjen snart
är det sämre tryck i pumparna i sthlm?? det tar längre tid att tanka mao??
Det som vi märker skillnad mellan Uppsala och Stockholm är främst köerna. Även om en pump har två slangar så är det ibland dåligt tryck att bara en kan tanka år gången och då blir det lite köigt. Men när man väl tankar brukar det gå ganska snabbt, runt 5-10 min (vi få i ca 13 Nm3 i vår tank).
Ett tips är att kolla www.gasbilen.se. Där får man massor av tips och idéer. Där ska det finnas en webbsida för mobilen som hela tiden uppdaterar vilka mackar i Stockholm som har gas och vilka som inte har. Ibland så blir det lite pyssel och planering kring tankande, men jag tycker att det är värt det, för miljöns skull.
Ja! Det måste vara värt det, vi har inget alternativ än att sluta upp med det vi håller på med, eller hur! galenskap
jag ska läsa på mer innan vi bestämmer oss helt.
jag undrar lite varför de är så mycket billigare än tex Touran diesel, är det tillgängligheten (och böket) tror du?
skatten är ju också oändligt mycket lägre!!!
ingen aning faktiskt.
hade ni tänkt köpa en begagnad eller en ny? Vi köpte vår Golf på www.kvd.se och det funkade jättebra. Det ligger en biogas-Touran ute där nu... Finns en hel del andra biogasbilar också.