• Celia03

Side eller Alcudia i slutet av september?

Vi har beslutsångest angående resa nu i slutet av september. Antingen Side i Turkiet eller Alcudia på Mallorca... Har varit på mallorca förut men aldrig i slutet av september, är orolig att vädret ska va skit. Turkiet har vi aldrig varit i, det sägs ju att det ska vara bra. Dessutom bättre väder i september, eller vad tror ni? Blir oerhört tacksam för alla råd angående hotell, väder etc. som jag kan få!

• Svar på tråden Side eller Alcudia i slutet av september?
  • ELHU

Vi kom hem från Alcudia i söndags.. hett som 17 på dagarna!!
    Kvällarna va underbart sköna o det fläktade.

Turkiet tror jag faktiskt är likadant väder..

• HeartsOnFire

Vi bodde på Alcudia Pins i Alcudia förra året i juli så vädret kan jag inte säga något om, men hotellet var vi nöjda med. Bra pool/pooler och hotellet ligger på stranden så det var bara ett staket mellan hotellområdet och stranden.

• Lisa1976

Hej!
    Jag var i Alanya en gång och lovade mig sjäv att aldrig sätta min fot i Turkiet i gen.
    Nu ska vi testa Alcudia med vår 2-åring. Åker med Ving den 24 sept och ska bo på SunGarden Beach club.
    Jag hoppas och tror att vädret blir toppen!

• HeartsOnFire
    Lisa1976 skrev 2010-08-31 10:59:49 följande:
    Hej!
    Jag var i Alanya en gång och lovade mig sjäv att aldrig sätta min fot i Turkiet i gen.
    Nu ska vi testa Alcudia med vår 2-åring. Åker med Ving den 24 sept och ska bo på SunGarden Beach club.
    Jag hoppas och tror att vädret blir toppen!
    Vad var det som hände i Turkiet som får dig att inte vilja åka dit igen?
  • Lisa1976

minareter dygnet runt, jäkligt jobbiga turkade som tjatade hål i huvudet på oss och lurade oss, och tiggare...
    Side kanske är bättre...

(BTW : Vi ska bo på Sungarden SEA club inte Beach club)

• Krollspell

Varken eller. Välj hellre Sicilien eller Malta. Alcudia är kallt i månadsskiftet och Turkiet gör väl ingen glad. 

• Pyff

Skulle åkt till Side då det är varmare och mindre risk för regn där än på Mallorca i slutet av september Någon annan rekommenderade Sicilien...........där regnar det rätt ofta vid den tiden enligt all statistik.....

Pyff på er!
Svar på tråden Side eller Alcudia i slutet av september?