• HaltaLotta

Vad kostar det att besiktiga ett hus?

Är det någon som vet vad det kostar att besiktiga ett hus på ett ungefär? Och vet ni någon mer firma än Anticimex som gör det?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vad kostar det att besiktiga ett hus?
  • Jennie Brunflo

Flera mäklarfirmor har besiktningsmän. Ring runt och hör dig för hos dina lokala mäklare.

• Mumin

Ca 5000-7000 ungefär. Det var i alla fall de priser jag fick när jag ringde runt.

• HaltaLotta

Okej......då vet jag! Att det ska va SÅ dyrt............*phu*......nödvändigt dock anser jag!´!!!

• Mumin

Ja, skitdyrt... . Men vi vågade inte annat än att ta det när vi köpte!

• Snuttarna

om huset är dåligt så har du ju sparat in flera hundra tusen istället.
    ett hus som vi besiktade (men inte köpte, tack&lov) visade sig ha mögel i hela källaren.
    när vi gjorde besiktning ifjolsommar så kostade det 4000kr.

• My 2

Vi betalade 4800:- hos Anticimex för fem år sedan.
    /my

• Sus

Vi betalade ungefär 6000 :- när vi fick vårt hus besiktigat `99.

• Lollan

Men, jag måste bara fråga, om huset är besiktigat av den nuvarande ägaren....behöver man besiktiga det igen då?

/Lollan

• My 2

Man ska alltid göra en egen besiktning. Då har man åtminstone gjort ett allvarligt försök att uppfylla sin undersökningsplikt, kan bli svårt att hävda dolda fel utan en besiktning.
    /my

• mamma puh

Vi betalade 6500:- och det blev inget köp sen pga fel på huset!

• Mumin

Anticimex tar 6800 nu.

Jag tror inte att man behöver göra en besiktning om säljarna gör det. När min mamma sålde huset så gjorde hon en för att försäkra sig mot dolda fel och slippa stå för dem sen. De som köpte huset fick tillgång till protokollet och det vore väl onödigt att göra en till?

Svar på tråden Vad kostar det att besiktiga ett hus?