• skrotis78

När brukar butikerna rea ut vinterkläder?

Har precis köpt vinteroverall till min dotter och ångrade att jag inte gjorde det i våras/vintras när de reade ut förra årets vinterkläder. Kommande år tänker jag göra så. Det brukar ju vara så billigt så man kan chansa lite vad gäller storlekarna (om man inte är säker alltså) , ta 2 för 1 osv. Jag tänker mest på affärer som t ex Lindex, Åhlens mfl.

Kommer dock inte ihåg när denna rea brukar vara. Är det på mellandagsrean efter jul, eller framåt våren?
    Någon som vet?

• Svar på tråden När brukar butikerna rea ut vinterkläder?
  • April Mamma

Brukar väl inte finnas några vinterkläder kvar efter typ Oktober =) Men det mesta av vintersakerna åker nog med på mellandagsrean osv.

• skrotis78

Jag kommer ihåg att jag förra året stod och tittade på vinteroveraller på Åhlens när det var "ta 2 betala för1 " men kommer inte ihåg när det var. Kom fram till att jag skulle vänta eftersom jag var osäker på vilken storlek jag skulle köpa. Funderade då på 92 och det är precis vad lillan ska ha nu... Typiskt!

• April Mamma
    skrotis78 skrev 2010-08-30 22:00:53 följande:
    Jag kommer ihåg att jag förra året stod och tittade på vinteroveraller på Åhlens när det var "ta 2 betala för1 " men kommer inte ihåg när det var. Kom fram till att jag skulle vänta eftersom jag var osäker på vilken storlek jag skulle köpa. Funderade då på 92 och det är precis vad lillan ska ha nu... Typiskt!
    Ja, det är lätt att vara efter klok =)
  • Dixie

brukar vara längre fram på våren - inte mellandagsrean i alla fall

• aglili

Slutrean brukar väl vara i febrauri eller nåt....

• lillasmilla

Det är bara att ha lite koll, är olika på olika butiker. Skulle det vara så det inte finns några kvar, så är det bara att köpa till hösten. Jag köpte på rean, den passar inte alls, (även om det är rätt stl) så det blir tradera och hoppas jag får pengarna tillbaka.... Tips är ju att kolla tradera efter fler som gjort som jag, alltså köpt "fel" på rean, och säljer på tradera med lappar kvar. 

• alvide

I slutet av februari börjar de flesta som aglili skriver

Svar på tråden När brukar butikerna rea ut vinterkläder?