• Yonna

Hur ska jag få syrrans ringmått i smyg??

Min syrras kille planerar förlovning med min syrra om ett tag! Jätteromantiskt blir det... Nu behöver han få hennes ringmått, men hur ska jag få det utan att hon börjar ana nåt? Just nu är jag hos min mamma och hon kommer hit ikväll. Snälla ni kreativa där ute, ge mig förslag!

Tackar!

• Svar på tråden Hur ska jag få syrrans ringmått i smyg??
  • Mamma Ia

När min man planerade vår förlovning (jag visste ingenting!), så hade han samma dilemma. Men han fick i guldsmedsaffären låna ett par av de låtsasringar som de har i skylten (de är ju inte äkta), som de slog in fint i ett paket. Dels för att han inte visste min ringstorlek, och dels för att han ville att vi ändå skulle välja ringarna gemensamt. Det tyckte jag var en jättebra idé, kanske även något för din blivande svåger???

• missteddy

har hon några ringar annars! så kan du säga denna ringen var snygg får jag prova du vet ju vad du själv har så då kan du uppskatta det eller så går du iväg med ringen och mäter. det är svår de där med ringstorlekar.

• Tate

Ta en gammal ring och fråga om hon vill ha den och om den passar. Eller belaga dig över dina egna tjocka fingrar och säg att du vill jämföra med din mor och sin syster. T ex : Kolla den här ringen, innan kunde jag ha den på ringfingret men nu passar den bara på lillfingret. Vilket av dina fingrar passar den på?

• Venus

Det första jag kom o tänka på var att du kan ju säga att du är nyfiken på hur stor skillnad det är mellan era fingrar... Mät dina, din syrras och din mammas
    Även längden kanske bara för att leda bort från just ringmomentet...

• Julias mamma

*Om hon har ngn ring på sig kan du ju be att få prova den på nåt sätt...passar den ditt ringfinger så är det lätt att mäta!!

*Är du själv förlovad/eller har en ring på ringfingret kan du ju be henne prova(betyder kanske otur) din ring "för att se hur den ser ut"...(betraktarens öga )

• Sanna K

Säg att du funderar på att köpa en ring i Julklapp till henne och att du måste veta hennes storlek.
    Hitta på nått om att du sett en som skulle passa henne skit bra eller nått

• Yonna

Men gud så bra ideer! Tackar!

Säg inget till henne nu bara!

• Tutilure

Om du ska mäta en ring som hon redan var bara noga med att hon använder ringen på det vänstra ringfingret!

Jag har en mindre ringstorlek på mitt vänstra ringfinger än vad jag har på det högra.

Bra att tänka på det!

• Yonna

Jo... Han bestämde sig för att låna ringar från guldsmeden och sen gå och beställa tillsammans. MEN, han kunde inte hålla sig så han sa det till henne!

Svar på tråden Hur ska jag få syrrans ringmått i smyg??