Minomin skrev 2010-08-31 09:52:21 följande:
Hej
Hade precis samma problem som du när jag skulle kicka igång mitt MedMerakort. Jag ville heller inte ha nån kredit, utan autogiro med en viss summa varje månad.
Det vart massor med strul, men om jag minns rätt ska du skriva 0 (noll) i rutan för kredit på ansökan. Då görs ingen kreditupplysning.
Ring dom och fråga 0771-63 36 00 begin_of_the_skype_highlighting 0771-63 36 00 end_of_the_skype_highlighting!
Mitt ärende slutade med att jag fick skicka mina papper direkt till nån chef där som tog ärendet under sina vingar. Det var efter ytterligare nåt strul där dom typ hade kastat min kortansökan 'eftersom jag inte hade nåt aktivt medlemsskap hos dom'. Hade stoppat medlemsansökan i samma kuvert, och en annan avdelning hade tagit hand om denna. Det gjorde att "kortavdelningen" kastade min ansökan! Hahaha... ja jag säger då det.
Dock har vi haft kortet snart två år nu, helt utan strul! =)
Såhär sätter du in pengar sen (om du inte ska ha en fast summa på autogiro):
Sätt in pengarna på plusgirokonto 84 90 01-3. Ange namn, adress, personnummer samt kortnummer (16 siffror mitt på kortet) som meddelande. Du kan också betala in via en Internetbank. Som OCR-nummer anger du ditt 16-siffriga kontonummer eller kortnummer samt lägger till siffrorna 83 på slutet. Det tar 2–5 arbetsdagar innan pengarna finns på kontot.
tackar såå mycket..ska genast prova det .
mvh camilla