• C R

Didrikson, Everest eller Fix??

Vi håller på att titta på overall till vår kille på 2 1/2 år. Vet inte riktigt vad vi ska välja. Några tips o förslag tas tacksamt emot. Viktigt att den tål vatten bra.  Verkar som Everest tål mest av de tre o Didrikson minst.
    Det är en ren djungel med vinterkläder.

• Svar på tråden Didrikson, Everest eller Fix??
  • TereseA

Vi hade Didriksons på vår son förra året...var blöt utanpå men var aldrig blöt inne i overallen.Tyckte overallen var kanon.Alltid och torr och varm.Ska nog köpa samma märke detta året.

Akiim är mitt liv 071004
  • AW76

Jag har haft både Didriksons och Everest till mina barn och jag gillade nog Everest mer. Även om Didrikson var helt ok den med.

FIX har jag testat skalkläderna och vinterjacka + byxa. Helt ok som skalkläder men lite sämre som vinterkläder (byxorna blev nötta ganska fort på knäna) så jag hade inte köpt FIX-overallen..

• Silverkatten06

Det beror på vilken modell du väljer hos Didriksson. Vi har haft Didriksson till vår son 2 år i rad och han har aldrig varit blöt eller kall. Tycker det är en jättebra overall. Har inte provat Everest vinteroveraller, men väl deras regnställ och de är också bra. Fix-jacka har sonen haft, men gillar den inte. Det avtagbara fleece-fodret/jackan knölar sig en massa...

• C R

Då kan jag utesluta Fix då.
    Jag vet inte vad modellen heter på didrikson.  Men jag tycker att den är snyggare, turkos o svart,  än Everest som bara är svart men det är ju viktigt att den fungerar så han inte blir blöt o kall.

• Superkex

Didriksson Tignes fick bäst i test i Vi Föräldrar. Bara som ett tips.

• AW76
    C R skrev 2010-08-31 11:10:50 följande:
    Då kan jag utesluta Fix då.
    Jag vet inte vad modellen heter på didrikson.  Men jag tycker att den är snyggare, turkos o svart,  än Everest som bara är svart men det är ju viktigt att den fungerar så han inte blir blöt o kall.
    Kör du på Didrikson! Glad Jag brukar också gå på utseende när två olika märken är ungefär likvärdiga. Därför tog jag Everest förra året som jag då tyckte var snyggare. I år får jag se vad det blir.. Ev. får dottern ärva storebrors gamla Didrikson. Den håller absolut för ett barn till.
  • C R

Att det ska vara så svårt att bestämma sig. Sambon säger köp vilken du vill så det hälper ju inte till direkt hihi.

• alvide

Såg idag på Stadium att Everestoverallen hade 20000 vattenpelare. Jag har bara 10000 i mina regnbyxor i samma märke o de håller tätt.

• C R

Det blev Didriksons!!! Känns bra! Nu är det  nästa problem, VINTERSKOR. Förra vintern hade han viking o de var bra. Kanske får bli sådana iår igen. Några andra förslag. Lilleman han ganska breda fötter o höga vrister.

• Loppanssonsmamma
    C R skrev 2010-09-02 12:09:53 följande:
    Det blev Didriksons!!! Känns bra! Nu är det  nästa problem, VINTERSKOR. Förra vintern hade han viking o de var bra. Kanske får bli sådana iår igen. Några andra förslag. Lilleman han ganska breda fötter o höga vrister.
    jag undrar oxå över skor... vill ha ganska så höga så det inte kommer in snö mellan overallen och skon. så jag vill gärna oxå ha tips! :)
  • Loppanssonsmamma
    E L I N skrev 2010-09-02 12:24:07 följande:
    TS: Vad kostade den? Tänkte oxå köra på en didrik i år! =)
    inte för att jag är TS men köpte en didriksson iförgår på www. familjetorget.se för 699. Det var 100 kr rabatt erbjudande nu :) !
  • C R
    E L I N skrev 2010-09-02 12:24:07 följande:
    TS: Vad kostade den? Tänkte oxå köra på en didrik i år! =)
    Den kostade 799:-
  • Trebarnsmamman
    Denna vinter blir det en Everestoverall till min 6 åriga son och som vinterstövlar blir det Pax Forrest. Everestoverall är det första gången vi provar men stövlarna hade han samma märke förra vintern och de var jättebra. De är vattentäta,varma och har högt skaft med bred läst. Jag hoppas att overallen funkar bra den också.Glad
  • Skalman73

Har köpt en Everest overall på Stadium till denna vintern, dottern har haft Didriksons tidigare och jag har varit nöjd men Everest var bättre i passformen till henne nu som är lång och smal. Vinter kängor blev Vikings Gortex kängor från Intersport.

• Gladskit

Vi köpte precis en Everest till vår fyraåring och hoppas att den ska fungera bra i vinter!
    Vi var också inne på Didrikson eftersom jag hört så mkt gott om den men det var så urplockat i storlekarna så det fanns ingen. Nästa sak på listan: skor!

Svar på tråden Didrikson, Everest eller Fix??