• Svar på tråden när kan babyn sitta i "kundvagnsstolen"?
  • Cazzie82

När babyn kan sitta själv... min dotter kan inte riktigt sitta själv än men jag provade en gång och då fick jag hålla i henne hela tiden så då var hon inte redo för det än.

• Lissy81

Min son satt i kundvagn när han var typ 5-6 månader, och började kunna sitta själv. I början var det väldigt svajigt, men då hade jag med min halsduk (det var på vintern), som jag knöt runt midjan på honom så det blev som sidostöd, funkade kanon.

• vittra

Tycker det är alldeles för svajigt och osäkert att sätta en 5-6 mån bebis i kundvagn, det är ju fritt åt sidorna och de kan ju lätt tippa... vi testade ungefär i den åldern, 5-6 månader när de börjar kunna sitta, men tyckte det var obehagligt. Var först långt senare vi tyckte att hon började kunna sitta stadigt i den på riktigt.

• tandra

Vi sätter våran lilla tjej i kundvagnsstolen MEN bara om vi är båda 2 med så går en med armarna som stöd hela tiden. Hon kan sitta men det är alldeles för svajigt när man går och det finns ju ingenting runt som kan stoppa om hon faller åt sidan.  Hon är 6 månader.

• snillis

När barnet kan sitta STADIGT själv.
    Alltså inte så fort barnet suttit på golvet själv i 5 sekunder för att sedan välta
    Våra har nog varit 7-8 månader

• luspudel

Vi hade han där så fort han kunde sitta... Runt ett halvår. Känns svajigt men vi brukade lägga en av våra jackor runt och bulla upp lite, sen är vi alltid två när vi handlar så mycket att kundvagn behövs och då är en av oss alltid hos honom

• sahara sahara

Vi satte vår  dotter när hon kunde sitta utan stöd - 5-6 månader. Men som flera har sagt så kändes det rätt svajigt åt sidorna, så vi hade alltid en tygbit med oss och knöt fast henne med som ett säkerhetsbälte. Och så lämnade vi förstås inte henne ensam och gick därifrån. Hon är tio månader nu och jag brukar fortfarande oftast knyta fast henne. Hon älskar för övrigt att sitta där.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • k girl

När han var sju månader. Men då var han rejält stadig också och han sitter väldigt bra där.

• Begga

Min son är snart 7 månader.  Satte honom i kundvagnsstolen i förrgår för första gången.  Mycket svajjigt (även om han sitter stadigt själv) men han tyckte det var sååå spännande .... jag hade armarna rundtom han hela tiden och körde utomordentligt försiktigt ;)

• HardcoreHunny

Precis som många innan i tråden så knöt jag fast dottern under ganska så lång tid när hon började sitta i kundvagnen.
    En lång scarfs eller halsduk runt midjan/upp ordentligt på ryggen å ordentligt runt handtaget på vagen så satt hon perfekt & tyckte det var super roligt att få sitta där!
    Hon var runt 6månader när hon fick börja sitta så. jag brukade desutom ta en våtservett eller två med lite handsprit på å torkla av alla ytor som hon eventuellt skulle komma åt att "smaka" på!

• meya

Vår kille är 1 år nu och sitter fortfarande inte bra i den... Rätt som det är så ser han nåt spännande, vänder sig om och tippar ner mot nån av kanterna Varför är det så svårt att göra en bra barnsits??? Han kan däremot sitta i kundvagnarna som ser ut som bilar

• sahara sahara
    HardcoreHunny skrev 2010-08-31 22:28:36 följande:
    Hon var runt 6månader när hon fick börja sitta så. jag brukade desutom ta en våtservett eller två med lite handsprit på å torkla av alla ytor som hon eventuellt skulle komma åt att "smaka" på!
    Är det fler barn än mitt som vill sitta och suga på den där ploppen man låser fast vagnen med i nästa?
    Do something scary - the payoff is awesome!
  • pluttskrutt
    sahara sahara skrev 2010-09-01 22:22:36 följande:
    Är det fler barn än mitt som vill sitta och suga på den där ploppen man låser fast vagnen med i nästa?
    Haha, nej! Vår 1½-åring älskar just den! Nu har han slutat försöka suga på den, men han sitter alltid och håller i den eller trummar med den. :)
Svar på tråden när kan babyn sitta i "kundvagnsstolen"?