• Fossa

Är det fånigt att ta med bilder till frisören?

Skulle vilja klippa av mitt långa hår och har en idé om vilken frisyr jag skulle vilja ha. Är det bra att ta med bilder till frisören? Vad säger ni, frisörer och andra?

Jag känner mig urfånig när jag står där med bilder på vackra modeller och ber om att få se likadan ut.

• Svar på tråden Är det fånigt att ta med bilder till frisören?
  • SunnyBunny

Inget fånigt alls:) Jag har gjort det flera gånger och det uppskattas av frisören!

• BirgittaR

Lättare att visa med bilder hur du vill ha frisyren, än att förklara, tycker jag i alla fall.

• Angie72

Så har jag gjort vid tillfälle. MIn frisör uppskattade det väldigt mycket.

• uniMog

Nej det är ju bara smart. Hoppas jag.... Så gör jag ofta.

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Fossa

Vad bra!

Ni som har gjort det - har det blivit ungefär som ni velat?

• Frk Svår
    Fossa skrev 2010-08-31 13:02:36 följande:
    Vad bra!

Jag gjorde det för en herrans massa år sedan och fick reda på att jag inte kunde få exakt sådan frisyr (Hade en bild på Bridget Fonda som hade en jättefin frisyr) eftersom jag hade annorlunda hårkvalité men jag fick så nära jag kunde och den frisyren har jag hållit fast vid sedan dess så jag blev nöjd iaf
  • SunnyBunny
    Fossa skrev 2010-08-31 13:02:36 följande:
    Vad bra!

Ja på ett ungefär;) Men jag har envisa virvlar som man måste klippa på ett speciellt sätt ha! Men jag har blivit nöjd:)
  • Brollie

Ja, det är toppen att ha bild, sen blir det ju inte precis så men då får frisören ett hum vad man vill ha.

over and out
Svar på tråden Är det fånigt att ta med bilder till frisören?