• soosi

Symptomen nästan borta i v. 6, Snälla behöver svar!

Jag är i vecka 6 och har hittills haft symptom som svullna och ömma bröst, molvärk dygnet runt, trötthet, hunger, kissnödig... För 3 dagar sedan har brösten slutat ömma, jag behöver inte gå upp och kissa mitt i natten och framför allt molvärken är nästan helt borta..!! Jag kan känna pyttepyttelite under natten, men knappt nånting. Jag är så himla orolig att det ska vara något.. snälla, kan någon svara.. har ni känt såhär att symptomen försvunnit och inte kommit tillbaka? Jag ringde BM och hon tyckte att jag skulle avvakta med ett ultraljud till nästa vecka (v.7) eftersom man kanske inte kan se att hjärtat slår såhär tidigt, men det lät på henne som att allt inte stod rätt till...

• Svar på tråden Symptomen nästan borta i v. 6, Snälla behöver svar!
  • pågmamman

Håller med din bm - vänta lite med vul - så du inte blir ännu oroligare i onödan. Jag hade jätte mkt molvärk precis då jag tog grav test och v 5 sen v 6 försvann det och inte mkt andra symtom heller MEN i slutet av v 6/början v 7 attan då kom det - brösten började ömma av bara satan för att inte tala om att illamåendet drog i gång och e fortfarande illa typ dygnet runt - SUCK! Molvärk har jag inte haft så mkt bara ibland vissa dagar. Men var på vul i förra veckan v 7+2 och då slog hjärtat och fostret var i rätt strl I dag är jag i 8+0

• soosi

Tack för ditt svar, det lugnar Glad ... Nu har jag börjat känna att brösten ömmar liite mer än igår så jag hoppas det är ett bra tecken, dock ingen molvärk än. Känner ändå att jag vill ha ett ultraljud nästa vecka bara för att vara säker.. kommer nog inte kunna slappna av annars. Fick du ett vul eller bad du om det?

• pågmamman

Jag gjorde vul privat. Har flera middfall och utomkvedsh bakom mig så hade nog i och för sig fått på KK men har så mkt negativa upplevelser där i från + att du kan få köa i timmar - så kändes bättre att göra så här.

• pixie mason

hej hej
    jag fick inge symptom att ja va gravid fören ja va i vecka 6-7 innan dess va ja som vanligt.. ville också hela tiden att illa mående skulle börja och brösten skulle ömma
    sen började det en dag och ja mådde skit illa hade super ont i brösten men de värsta va molvärken i magen den kunde man gott klara sej utan för de e den som är läskig tycker jag :S
    är i vecka 10 nu och allt såg bra ut på vul i vecka 7 och de i vecka 9 såg också bra ut så ja hoppas allt är okej..
    är nog bra om du kommer i väg på vul också men som sagt ingen ide o gå fören man kan se hjärtat picka för ja tror man bara bli ännu mera nervös i fall inte hjärtat slår

• Mrs N

det är heeelt normalt med symptom som kommer och går. jag fick mina symptom först i v.6-7 och sedan dess har dom kommit och gått väldigt mycket med ibland flera dagar emellan :)
    slappna av, det låter helt normalt :)

• pixie mason
    pågmamman skrev 2010-08-31 17:18:49 följande:
    pixie: Mår du fortfarande så illa elelr har det börjat lugna sig?
    jag mår nästan inte illa alls längre vilket är skönt för jag va så himla dålig att ja kunde inte ens följa med familjen på semester utan fick ligga hemma och spy :S
    de enda som är jobbigt nu är molvärken som kommer till o från den är obehaglig speciellt då mitt förra missfall började med molvärk men ja försöker och inte ha panik för så länge man inte blöder eller har super ont ska de ju inte vara farligt..
  • soosi

Tack för alla svar.. Jag vet att vissa inte har några symptom förrän v 6-7, men vad jag oroar mig för är att jag har haft symptom ända sen jag blev gravid fram till v 6 och sen slutade det! Jag undrar varför dom har försvunnit?

Jag vet att vid missfall får man blödning och smärta, men hur vet man om man har en missed abortion?

• pixie mason

ja hade ju MA fostret dog i vecka 9 men kom inte ut fören i vecka 13 men jag mådde som vanligt under hela tiden de enda va väll att ja mådde bättre än vanligt konstigt nog.. men sen började det med huggande värk i magen och bruna flytningar.. men va inte allt för oroa att du inte har några symptom för vem vet du kanske har massa symptom men du är så nervös att du ignorerar dom`? så va de mycket för mej men när ja tänkte på det att det kunde vara så att jag själv mota undan dom så började dom komma tillbaka så försök slappna av och njut av att du är gravid och att du slipper må super dåligt hela tiden för illa mående är ingen garanti för att allt går bra..
    har en kompis som inte mått illa en enda gång under sin graviditet hon är i vecka 22 med en frisk liten kille i magen hon har inte ens ont i brösten utan hon mår som hon gjorde innan graviditen =)

• marilin

För mig har symptomen kommit och gått i början. Ibland har jag känt mig helt ogravid och som vanligt, andra dagar massor av symptom. Jag tror att det är helt i sin ordning.

• D 1980

soosi: Jag är med om exakt samma sak som du! Har fram till v.7 haft molvärk dygnet runt, extremt illamående och trötthet, spända bröst (kom t.o.m mjölk ur det högra) och sen i trosdags förra veckan (går in i v.9 nu i helgen) försvann ALLA mina symptom över natten. Igår bokade jag tid för ul på måndag bara för att se ifall jag fortfarande är gravid eller inte. Känns inte alls kul!

Imorse när jag var på väg till jobbet sprang en kolsvart katt över bilvägen så jag ser det väl inte som det bästa tecknet

• milagross

Jag har knappt haft några symtom alls och är i vecka 12+0 idag. Har kräkts 3 gånger på hela tiden och det är även de gånger som jag mått illa. Brösten har dock varit svullna hela tiden och när man tar i dem så stramar de men inte så det gör ont. Har varit uppblåst i magen som om man ätit för mycket eller rört på sig för lite men annars iingenting. Var jätte orolig då jag läste mycket om alla andras symtom och trodde att fostret hade tillbaka bildat sig eller nåt men fick göra ett vul i v.10 och där fanns en liten knort!

• Fritte81

Jag var i precis samma sits, är i vecka 6+6 nu och för en vecka sen försvann ALLA symptom. Inte ont i brösten, kände ingenting i magen längre osv. Innan dess hade jag känt jättetydligt att jag var gravid. Var livrädd att det var missfall på gång eftersom jag haft det tidigare och då gick det till så att symptomen försvann och dagen efter började jag blöda.

MEN jag är fortfarande gravid och symptomen kom tillbaka efter en vecka Nu mår jag till och med lite illa. Så det kan absolut komma och gå utan att det är någon fara.

Svar på tråden Symptomen nästan borta i v. 6, Snälla behöver svar!