• Anonym (??)

Varför?? Live sex?

Min sambo berättade förra veckan för några av sina kompisar när jag satt i rummet att när han va på "muckaresa" (från lumpen) så va dom i Amsterdam och då gick han och några polare och tittade på livesex.. som på bio fast folk hade sex mitt på scen, live! visserligen är det mellan 10-12 år sedan.. och jag har ju bara känt min sambo i ett år så det va ju längesen, långt innan vi träffades.. Men jag blev så fundersam.. hur kunde han? jag är själv lite emot porr.. inte all porr men endel.. men jag fattar inte hur han kunde gå och se sex/porr live?, vi pratar aldrig om porr så jag vet inte hur hans syn på det hela är, men jag vet att han kollade på porrfilm innan vi träffades.. inte så ofta men det hände.. visst det gör väll alla killar.. men varför? Va är det ni tänder på? Jag känner mej lite kluven när han sa det om live porr.. tänk om han t'nder mer på porr än på mej..? opch tänk om han saknar att titta på porrfilm, för det gör han inte nu läöngre sen vi flyttade ihop.. jag kanske ska prata med han om vad han tycker om porr.. jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det här inlägget, och visst är jag barnslig.. Men varför funderar jag på detta.. jag borde ju inte bry mej.. det va ju så himla längesen och han va väll i 18-års åldern du och alla killar i den åldern är ju nyfikna.. men det känns som om det stör mej.. att jag vet att han har varit och titta på sex live..

• Svar på tråden Varför?? Live sex?
  • Anonym (??)

Puffar.. vet inte vad jag vill att ni ska säga.. men säg nåt tillmej.. varför är jag så fjantig som bryr mej om det här.? säg nåt?.. blir galen av denna tanken,..

• Anonym (??)

har nån av er varit på live sex? och vad tyckte ni isåfall???

• Danbala

Oj! Andas djupt och lugnt ett tag. (Du låter väldigt oroad och upprörd i ditt inlägg, men det kanske har att göra med hur du skriver.)

I lumpen hör det ju till att testa på både det ena och det andra - det är nog många som gör tossigare saker än så utan att reflektera. I den åldern tror jag inte så många har hunnit forma en exakt uppfattning om var de står kontra olika aspekter av sexindustrin heller.

Porr, på film eller live, är inget man jämför med sitt eget sexliv. Alltså, som den människa som är älskad för sin personlighet och som man har sexliv ihop med behöver man inte frukta att slås ut av artister. De är ju bara bilder, ibland live, ibland rörliga på film, ibland bara på foton. (Detta verkar gälla för alla jag har pratat med om detta, i alla fall.)

För egen del tycker jag f.ö. att sex live känns fräschare än porrfilmer rätt ofta. Det blir mer direkt samspel mellan artister och publik, och de blir inte degraderade till runkobjekt. Men det är min personliga uppfattning, vill bara dela med mig av andra sätt att se på det.

(Och ja, prata med honom om porr, alltid bra att veta var man har varandra!)

• discodivan

har hört att de där liveshowerna är rent avtändande, och porr är ju ngt som tillfredsställer ens fantasier utan att man behöver göra verklighet av dom

• Truckerkeps

Säger som Danbala...andas
    Han var 18 år...de flesta gör en hel del grejer i den åldern som de kanske har svårt att stå för senare i livet...
    Tycker inte du ens ska fundera över hurvida han tänder på dig eller inte-självklart gör han det!!Vissa gillar porr, andra inte...
    Jag tror detta var en typisk grabb-grej.Inget som egentligen hade någon seriös grund, om du förstår hur jag menar.Jag har aldrig varit på live sex....men däremot på striptease, både manlig o kvinnlig.Striptease med dessär, skulle man kunna kalla det...En av mina bästa vänner däremot....han har varit på det ena o det andra...han har t om satt på en prostituerad.Visst...det är ju ingen merit direkt...men inget jag dömer någon för heller.Så länge det hände medans man var "ung och dum".

• blip

förstår att du kan känna lite obehag,

det handlar nog inte om vad han gjorde för många år
    sedan i amsterdam utan snarare om din rädsla för hans
    inställning till den typen av saker idag, har jag fel?

det enklaste är ju då att helt enkelt säga
    att du inte skulle tycka det var okej att
    han gick och såg något sånt idag,
    eller striptease osv.

chanserna är ju ändå rätt goda att han mognat på dom 12
    åren som gått och inte är särskilt intresserad av såna saker
    längre...

är nog lätt hänt att killar i den åldern peppar varandra till
    att göra något sånt, lite förbjudet...

förhoppningsvis har han lekt av sig nu...

du kan nog vara lugn.

• Anonym (??)

Tack för alla svar! Det va nog det här jag behövde höra.. Han har aldrig ens kollat åt någon annan och han säger att jag är vacker och sånna saker hela tiden, även jag är gravid i vecka 30 nu. så jag vet inte varför jag blir så paranoid. Men jag älskar honom bara så mycket, och när jag drömmer eller fantiserar om sex så är det alltid med honom jag gör allt i mina drömmar.. Vill inte bara att hans penis ska kunna "resa" sej om det inte är mej han tänker på.. jag skulle känna mej kränkt.. Om jag typ skulle komma på han med att kolla på porrfilm och ser att han har stånd skulle jag bli helt förtvivlad.. jag vet inte ens varför jag tänker så här, jag menar han jobbar hela dagarna och vi går alltid och lägger oss sammtidigt, oftast i alla fall,så när skulle han få tillfälle.. han sitter heller aldrig vid datorn.. max 1 gång i veckan ungefär så jag borde ju inte tänka på sånt här..

• Teskedsgumman83

Calm down! Det här hände för flera år sen, och innan dig, varför haka upp sig på det? Sen gillar vi olika saker vi människor, han kanske tyckte om det? Om han kollar på porrfilm, vad hadedu tänkt göra då? Förbjuda honom? ISåfall tycker jag synd om killen.

• Teskedsgumman83

och du, det går nog inte att förneka att man faktiskt kan tända på fler personer än sin partner, det är ju helt naturligt tycker jag, annars vore det konstigt.

• Anonym (Mannen)

Ts,
    Jag tror att du också måste försöka jobba på att lära dig att förstå att vi män inte tänker på samma sätt när det gäller sex och kärlek som kvinnor. För oss är det inte sex lika förknippat med kärlek i hjärnan. Din önskan att din man bara skulle bli upphetsad när han ser dig är jag ledsen att ta ifrån dig. Så är det inte. Jag vågar lova att 99,9% av alla heterosexuella killar och män blir upphetsade av att ex. se en naken kvinna, oavsett vem kvinnan är.
    Gud har konstruerat oss på det sättet.
    Det går inte att göra om, hur mycket du än önskar det.

Varför skulle du bli kränkt för det?
    Försök att jobba med de här problemen, för annars tror jag det finns risk för att din kille inte kommer att må så bra..

Svar på tråden Varför?? Live sex?