• Svar på tråden Brio sit eller stokke tripp trapp?
  • JWM

tripp trapp

barnen har fått en stol i dopgåva av oss föräldrar o sedan använt den ....länge

våra barn är nu 8 o 6½ år o använder fortfarande sina tripp trapp

så skönt att barnen sitter still på stolen och har bra sitthöjd samt fotstöd så dom inte behöver kava

till stora har vi försökt byta till vanlig stol eftersom han nu sitter lika lågt som på en vanlig matstol men han tycker det är skönt med fotplattan...

• JWM

om dom är lika välj den ni tycker är snyggast

men kolla brio hur dom är i vickighet

tripp trappen står stadigt

• Elsans
    JWM skrev 2010-09-03 08:01:37 följande:
    om dom är lika välj den ni tycker är snyggast

men kolla brio hur dom är i vickighet

tripp trappen står stadigt
    Jag gjorde precis så, valde Brion för jag tycker den är snyggare. Den står också stadigt.
  • lilja87

Tripp Trapp står helt stadigt kan jag också säga. Jag tycker Brion ser vickig ut.

• Elsans
    lilja87 skrev 2010-09-05 18:54:19 följande:

Tripp Trapp står helt stadigt kan jag också säga. Jag tycker Brion ser vickig ut.

Det är den inte.
  • Hhelena

Vi valde Brio Sit. Den fick bäst i test förra året, är snygg och stabil. När vi tittade på Tripp trappen tyckte vi att den var trång mellan ryggstödet och bygeln. Det var den främsta orsaken till att vi valde bort den.  Brion har en jättebra funktion att man kan reglera bygel varje gång man använder det men en skruv under sitsen. Bekvämt när man ska sätta i/ta ur barnet. En annan bonus med Brion är att den har en bricka. Den behövs ju inte vid bordet men vi har upptäckt en massa situationer då den är riktigt bra att ha. Sen gillar jag att sittdynan går över bygelns sidor också, se riktigt bekvämt ut!

Svar på tråden Brio sit eller stokke tripp trapp?