• Anonym (?)

Logistik lön/jobb

Är det värt att låna pengar (CSN) för att läsa logistik? Eller är det bara via kontakter som man skaffa jobb inom det?

Alltså är det ngn som jobbar som speditör, transportplanerare eller med logistik här? Är det bra lön? Arbetstid?

Jag vill gärna arbeta med sjö/flygtransport men ska jag satsa och läsa i 2 år(KY) och låna pengar?

• Svar på tråden Logistik lön/jobb
  • Anonym (logistiker)

Jobbar som logistikutvecklare på ett större företag i en mellanstor ort. Arbetar som projektledare med förtroendetid (är på jobbet 7-16 de flesta dagar, men kan justera om det behövs mer eller mindre tid på jobbet), har en lön på 26 000. Har jobbat ett år och har läst KY 2 år logistik

• Anonym (?)
    Anonym (logistiker) skrev 2010-09-02 15:11:52 följande:
    Jobbar som logistikutvecklare på ett större företag i en mellanstor ort. Arbetar som projektledare med förtroendetid (är på jobbet 7-16 de flesta dagar, men kan justera om det behövs mer eller mindre tid på jobbet), har en lön på 26 000. Har jobbat ett år och har läst KY 2 år logistik
    Vad kul!

Fick du jobb genom LIA? Hjälpte skolan med LIA?

Hur var utb.? Svår? Mycket matematik?

Vad man bör tänka dels med den typen av utb. och dels med jobb inom logistik?

Tack!
  • Matillin

Hej
    Jag har i höst börjat läsa på logistikprogrammet i Kista, affärslogistik.
    Där blir man inköpare/logistiker.
    Ingångslönerna för oss som nyexade ligger runt 25 000 kr men vissa har fått upp emot 30 000 i ingångslön efter avslutad utbildning.
    Sista kullen som gick ut hade 75% jobb på avslutningsdagen.
    Jag har ju precis börjat läsa det här men jag tycker att branchen verkar jätteintressant och den är ju väldigt bred.
    Jag har jobbat inom vården tidigare så min nya lön kommer ju ligga några tusen över den jag haft när jag är klar
    Det är bra löneutveckling inom branchen vad jag förstått och som logistikchef om man jobbar upp sig kan man tjäna runt 40-50 000 kr eller mer.