Lernia
Finns det någon som har erfarenhet av utbildningar hos Lernia?'
Bra, dåliga?
Har sökt Hälso o vårdadministration.
Finns det någon som har erfarenhet av utbildningar hos Lernia?'
Bra, dåliga?
Har sökt Hälso o vårdadministration.
Läser just nu medicinsk sekreterare på distans... Det är Lernia College som håller i den, och sätet är i Östersund. Det finns både bra och dåliga saker med den utbildning jag går...
Den har jag gått! Tyckte den var jättebra med mycket bredd och bra bas att stå på.
Jag tyckte inte att usk-utbildningen (i Östersund) som jag gick var så där jättebra men det är ju flera år sen så den kan ju ha bliviti bättre.....
En bra sak är ju all praktik, det är då man verkligen lär sig på riktigt.
Att utbildningen är på distans passar mig jättebra.
Utbildningen är bred, och man lär sig lite av varje.
Man är helt ensam med att skaffa praktikplats, har inte läraren några kontakter i trakterna man bor så kan det vara jättesvårt att hitta praktikplats eller LIA rättare sagt.
Utbildningen är lite knepigt upplagd kan jag tycka på vissa punkter.
Många uppgifter ska in på samma dag, även om det inte gör mig speciellt mycket, så blir det stressat när man har 1 tenta och 3 andra uppgifters om ska in på samma dag.
Det är väldigt mycket ord, och gramatik på latinska ord. Det kan säkert vara bra att kunna, men än har jag inte träffat på någon läkare som säger speciellt mycket på latin.
Jag vart lite besviken på ekonomikursen, då den mer handlade om att tillverka cyklar att sälja än ekonomin inom vården. Grunderna i IT är verkligen basic... fördjupningen är lite djupare basic...
En stor sak var att de la sluttenta på kursen medicinsk dokumentation direkt efter sommarlovet. Går kanske bra för de som jobbat, och kanske haft lite latinska ord i skallen, men den som varit helt ledig på sommaren får det lite besvärligt.
En liten sak till då, stavfel i uppgifterna... alltså att läraren stavat fel på latinska ord, och jag kan ju inte gissa mig till vilket ord hon menar...
Trots att det vart en lång rad med negativa saker, så är jag ändå nöjd och glad över att jag går den här utbildningen. Har pratat med en som gått en liknande utbildning på örebro universitet, och hon menade på att min utbildning är mycket bredare, och med mycket mer praktik.