• Anonym

Vad får man från bb och libero nuförtiden?

Undrar bara om man får nåt från bb längre?
    När jag födde mitt första barn i Skövde 2006 så fick man 2 olika väskor/påsar med diverse saker i, nu kan jag inte minnas riktig vad man fick eftersom jag även fick från liberoklubben då eftersom jag anmälde mej där, minns väl att jag fick liberogrodan......men när jag födde mitt andra barn i skövde 2008 fick man ingenting...
    Från Libero fick jag heller inte den där blomman dom hade sen som kom efter grodan...min kompis fick den men inte jag...

Så nu undrar jag bara om man kan vänta sej nåt skojjigt eller om dom lagt ner det helt från båda ställena?

• Svar på tråden Vad får man från bb och libero nuförtiden?
  • puzzlet

Vi fick blöjor, babywipes,en randig geting eller vad det nu ska föreställa, som man ska hänga på vagen, kräklapp o lite annat smått o gott! Det var en hel del rabatter och annat till olika företag..Detta var i mars -10

• Anonym

Ok, från bb?

• puzzlet

Ja, man fick libero paketet på BB. Vi anmälde oss på pampers och fick en babybox som man hämtar på babyproffsen. Man kan också anmäla sig på libero, då skickar dom hem rabattkuponger och ett till pkt vid 6 månaders ålder..

• marimekkomama

Man får en väska från Libero, med rabatter och blöjor, tvättservetter, leksak mm... men försök att inte fastna i Liberofällan som dom vill att man ska, det finns andra produkter att testa till sitt barn också, som kanske passar bättre!

• Anonym

Fast det har blivit mycket libero till de 2 andra barnen , jag gillar deras blöjor bättre än pampers, men egentlgen är det väl bara libero jag kör i blöjväg, annars finns ju det mesta i olika märken!

• N3D

jag har för mig att man ska få någon blöjhink också? Eller har de slutat med den? 

• Anonym

fast det är genom boxen på babyproffsen, tycker dom kan variera det innehållet nu, har ingen lust att få en sån hink till Påsarna är bara dyra..

• marimekkomama

Det paketet från babyproffsen är rätt så värdelöst, jag struntade i det då det mest är reklam...

• Anonym (gekas)
    Anonym skrev 2010-09-01 15:26:21 följande:
    fast det är genom boxen på babyproffsen, tycker dom kan variera det innehållet nu, har ingen lust att få en sån hink till Påsarna är bara dyra..
    ...eller så åker man till Ullared och köper refiller som är bra mycket billigare
  • Anonym
    Anonym (gekas) skrev 2010-09-02 00:39:25 följande:
    ...eller så åker man till Ullared och köper refiller som är bra mycket billigare
    lite långt för min del... synd att vi inte har liknande i sthlm
  • Ova
    Anonym skrev 2010-09-01 15:26:21 följande:
    Jag har satt en vanlig plastpåse i underdelen och slänger bara kissblöjor i den. Skulle aldrig få för mig att betala för engångspåsarna, varken ekonomiskt eller miljömässigt.
  • Anonym
    Ova skrev 2010-09-02 12:04:03 följande:
    Jag har satt en vanlig plastpåse i underdelen och slänger bara kissblöjor i den. Skulle aldrig få för mig att betala för engångspåsarna, varken ekonomiskt eller miljömässigt.
    smart :) kör du vanliga konsumkassar eller sånna tunna soppåsar man köper i affären? 
  • Anonym (Falun)

Nån som vet hur de är i falun? Om man får nåt?

• Pigelinen
    Anonym (gekas) skrev 2010-09-02 00:39:25 följande:
    har gjort det två gånger men de håller inte lukten som de på babyproffsen så jag har hivat hinken

Svärmor jobbar på bb i Skövde. Om jag minns rätt så får man ett hygienpaket nu, men tanken är att det ska användas i första hand på bb. Tror att det var lite servetter och typ handsprit att sprita av skötbädden osv... inget märkvärdigt.
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Ova
    Anonym skrev 2010-09-02 18:23:59 följande:
    smart :) kör du vanliga konsumkassar eller sånna tunna soppåsar man köper i affären? 
    Citygross påsar :), men det funkar nog med tunna också.
  • Anonym

Aha, så dom finns i ullared också?
    Fast ja.jag har en vanlig avfallshink med lock från IKEA som vi köpte till första barnet, den funkar minst lika bra tycker jag...=)
    Jag vet att man kan köra vanliga påsar i dom, det gör min kusin, men eftersom min vanliga blöjhink är mindre o smidigare så står den man fick från babyproffsen på vinden o skräpar..=)

Trist om man inget får längre från bb mer än det som är tänkt att användas på bb..=(

Svar på tråden Vad får man från bb och libero nuförtiden?