puzzlet skrev 2010-09-01 01:49:34 följande:
Är det bara när hon ligger på mage som inte lyfter på huvudet?? Är hon stabil annars??
När hon ligger på bröstet på oss när vi sitter i soffan så lyfter hon upp huvudet och kollar runt!
När hon sitter i famnen så håller hon huvudet rätt så stadigt men ibland vinglar det i väg!
Hon sitter en del i sin bumbo och där tycker jag hon håller sitt huvud bra och kollar omkring, har i dag köpt ett bord till bumbon så nu får hon leka lite med sina leksaker!
Matar henne i bumbon åxå vilket går bra!
GullpuckotMe skrev 2010-09-01 01:53:28 följande:
vad säger bvc om det?
Bvc har bara frågat vad hon kan och vi har berättat att hon inte rullar och lyfter på huvudet men hon sa inte så mycket mer än vi måste hålla koll på henna så att hon utvecklas!
Kazeer skrev 2010-09-01 07:50:53 följande:
Min äldste fullkomligt hatade att ligga på mage, när han var liten. Han blev helt vansinnigt ilsken. Det var först när han blev 8-9 månader och började kunna ta sig fram liggandes på mage, som han tyckte att det var okej. Han var lite över sex månader, när han vände sig från mage till rygg (åt andra hållet minns jag inte). Lyfta på huvudet, när han låg på mage, gjorde han några gånger, när han var kanske 2-3 månader, sedan gjorde han det väldigt, väldigt sällan därefter. Men han är en helt "normal" 3,5-åring idag.
Skönt att höra att det finns andra som har haft det som vi!