• Anonym (undrande)

I vilken ålder börjar pojkar få utlösning på morgonen

I morse vaknade min 10-åriga son av att han trodde att han kissat på sig. Sängen var helt torr men kalsongerna var jätteblöta på framsidan så min undran är ju så klart om han kan ha kommit in i puberteten redan. Tycker det verkar tidigt men det kanske är helt normalt. 
    Själv har jag inget att referera till och hoppas såklart att det finns andra föräldrar som har lite erfarenhet att dela med sig av.

• Svar på tråden I vilken ålder börjar pojkar få utlösning på morgonen
  • Anonym (undrande)

Puffar

• Anonym (undrande)

Ingen som har erfarenheter att dela med sig av?????

• Anonym

Puffar lite till dig. Hoppas du får svar på din fråga. Det där är ju lite känsligt

• Anonym (-)

Dom kan ju få stånd sedan rätt tidig ålder, så jag tror inte det är något konstigt med det.

• Anonym (undrande)

Nej det är klart det inte är konstigt men eftersom han inte förstår vad det är som händer kan det vara bra för mig att veta hur jag ska prata med honom om det så det inte blir pinsamt eftersom det är så känsligt.

• Anonym (undrande)

Ny puffning!

• argen

Känner du inte på lukten om det är kiss eller något annat?

Har ingen erfarenhet av det som förälder men man har ju varit pojke själv. Vad jag minns själv så var jag kring tolv år när det inträffade för egen del, så min gissning är nog på ett tidigt pubertetstecken.

Vad gäller hur du ska prata med honom så skulle jag säga att det är lite upp till honom. Är han oroligt, nyfiket frågvis eller tycker han bara att det är pinsamt och något han inte vill prata om. Det är individiellt och beroende på vilken relation ni har till varandra. Viktigast för honom är nog att få höra att det inte är något konstigt och inget att oroa sig för.

Lycka till!

• Anonym (undrande)

Det luktade inte kiss, hade ingen lukt alls faktiskt. Han trodde själv att han bara var svettig. De har ju inte pratat om puberteten än i skolan, de hade sexualundervisning vid ett tillfälle i 3:an, så det är klart att han inte vet vad det är.
    Vi brukar kunna prata om precis allt med varandra. Han vet ju hur barn blir till och så. Det kanske är jag som bygger upp en rädsla om hur/när jag ska börja prata med honom. Nästa gång det händer så får jag väl börja lite försiktigt och läsa av hans reaktion hur samtalet ska fortsätta.

• Wiiictooor
    Anonym (undrande) skrev 2010-09-01 11:16:09 följande:

I morse vaknade min 10-åriga son av att han trodde att han kissat på sig. Sängen var helt torr men kalsongerna var jätteblöta på framsidan så min undran är ju så klart om han kan ha kommit in i puberteten redan. Tycker det verkar tidigt men det kanske är helt normalt. 
    Själv har jag inget att referera till och hoppas såklart att det finns andra föräldrar som har lite erfarenhet att dela med sig av.

Jag har nyss fyllt 20 och det var därför inte jätte längesen jag var i detta stadiet:) så kan bara säga att det är helt normalt! Jag fick min första utlösning när jag var 9 år :) så det är inget konstigt alls med det:) är det något mer du undrar får du gärna fråga! var ju som sagt inte så längesen jag var där själv=)
    hoppas jag kunde hjälpa till något iaf:)
  • Danieli
    Anonym (undrande) skrev 2010-09-01 11:16:09 följande:
    I morse vaknade min 10-åriga son av att han trodde att han kissat på sig. Sängen var helt torr men kalsongerna var jätteblöta på framsidan så min undran är ju så klart om han kan ha kommit in i puberteten redan. Tycker det verkar tidigt men det kanske är helt normalt.  Själv har jag inget att referera till och hoppas såklart att det finns andra föräldrar som har lite erfarenhet att dela med sig av.

Har du barn så vet du väl hur sperma luktar och ser ut eller kom storken med honom till dig?

Svar på tråden I vilken ålder börjar pojkar få utlösning på morgonen