• Anonym

Har knöl på tån och sliter ut skor fort, går skorna att laga?!

Har hallux valgus på ena foten, ska operera men det är svårt att få tid till rehablitering med två små barn. Hur som helst så blir det alltid hål på skon där knölen sitter det sliter vl eller något. Nu har jag tagit fram mina älskade vinterstövlar som jag älskar ur garderoben och ser det där fula hålet, tror ni att en skomakare kan laga detta? Vad kan det kostà?

Är anonym för jag tycker det är jobbigt och pinsamt att dras med detta problem.

• Svar på tråden Har knöl på tån och sliter ut skor fort, går skorna att laga?!
  • Anonym

Oj, de är nog syntet tror jag...

• Hannah76
    Anonym skrev 2010-09-01 11:53:09 följande:
    Oj, de är nog syntet tror jag...
    Då kan det bli svårt att laga, och ovärt.
  • Anonym

Okej! Så skinn funkar att laga? De kan vara i skinn, är osäker men ska kika efter sen. De var dyra i af och jag älskar dem, så går det försöker jag gärna laga. Tack för svar

• Anonym (opererad)

Har inget svar på din fråga i TS, men tänkte ändå berätta lite om mina fötter, hoppas de är ok.

Jag har också hallux valgus på båda mina fötter, har opererats två gånger men en blev misslyckad så ska göra en operation till snart.

Jag tror de beror helt på vad för "teknik" de använder när de opererar hur ont man får efter å hur lång tid läkningen tar. Men min första op. så filade han av en bit typ å satte in ett stift. Efter den operatonen hade jag väldigt ont men klarade ändå av att gå till skolan 3 dagar senare med mycket värktabletter. Men andra operationen hade jag inte ont nått större alls, kunde leva som vanligt nästan mer än att jag fick sitta i högläge lite då å då.

Nu har dock jag inga barn än, men hade praktik på en förskola när jag vart opererad andra gången. Gick fint :) Hoppas de löser sig för dig, lycka till.

• Anonym

Tack snälla sista anonym, det var mer än okej! Känns tryggande att höra, har dragit mig för att ordna till dett apga oron för lång rehabilitering osv... sen är det inte direkt någonting man är stolt över, varför jag dragit mig också för att kontakta sjukvården. Låter jättebra att du fått hjälp och att du ska få en ny operation snart igen. Har det tagit lång tid från första kontakt till operation? tack igen

• Anonym (opererad)
    Anonym skrev 2010-09-01 13:26:57 följande:
    Tack snälla sista anonym, det var mer än okej! Känns tryggande att höra, har dragit mig för att ordna till dett apga oron för lång rehabilitering osv... sen är det inte direkt någonting man är stolt över, varför jag dragit mig också för att kontakta sjukvården. Låter jättebra att du fått hjälp och att du ska få en ny operation snart igen. Har det tagit lång tid från första kontakt till operation? tack igen
    Jag är född med detta å de har bara blivit värre med åren (är 23år). Mina fötter är inte vackra (eller en är de :) ) men inget jag skäms över, kan ju inte hjälp de :) Så sluta skämmas nu  :)

Jag opererades första gången i april 2009 (då hade jag snackat med vårdcentralen i februari,mars kommer inte riktigt ihåg) andra gången i december 2009, jag fick en ny tid nu i maj 2010 men avstod den då de var en ny läkare, jag ville helst ha min gamla.  Jag går till en privat ställe, eftersom kön är kortare där. Men längtar tills förhoppningsvis sista operationen, för då kan jag börja seriöst med löpning som jag gillar :)

Fråga om de är något mer du undrar så ska jag försöka svara så gott jag kan :)
Svar på tråden Har knöl på tån och sliter ut skor fort, går skorna att laga?!