• Bubbelbi

kan man äta vegetarisk sushi?

Är det okey att äta veg.sushi? Åt green-rolls idag, dvs risrullar med avocado, gurka och alger samt några räksushi. Inte är väl det farligt?
    Känner mig så himla okunnig. Någon som vet?

• Svar på tråden kan man äta vegetarisk sushi?
  • fofffoffzoom

Du kan äta riktig sushi också. Skulle det vara någon bit som luktar dåligt låter du bli att äta den annars så är det bara att frossa på!

• kristinah

skulle inte våga chansa på fisken men räkor och annat t ex vegetariskt går ju alldeles utmärkt.

• Carro Å

Du kan äta veg. Och även det som är kokt typ californian e ju kokt krabba i.

• Tisan

Det är helt ok att äta vegetarisk sushi. Jag äter det ofta och det är sååå gott!!!
    Saknar dock laxen, men vågar inte chansa. Det får vänta!!

• Cilla R

Vegitariska "sushisar" är helt ok att äta. Många sushi restauranger har även en meny som de kallar "Sushi för gravida", allstå vegitarisk sushi.

• Eli

Jo, visserligen är det väl ok och om du inte ligger och spyr nu så var det väl ingen fara heller och du behöver inte vara orolig alls.

Jag är också sugen men har bestämt mig för att låta bli även den vegetariska sushin eftersom de ställena jag varit på inte hanterar tillagningen (rulla med händerna på en skärbräda) speciellt och man m.a.o. i alla fall kan få i sig ohälsosamma bakterier om det vill sig illa.

• Smülschen

Jag skulle inte äta vanlig sushi om den är gjord med rå fisk! Däremot kan man äta med kokta räkor på och det går ju nästan lika bra. Vegetarisk sushi går bra! Mums. Blev sugen...

• Babylangtan

hej äter mamma-sushi flera ggr per vecka (med räkor och rullar med avokado och spenat mm i) Så gott!!!!

Svar på tråden kan man äta vegetarisk sushi?