• Söta Nasse

Akut - present till 50årig man

Behöver akut hjälp med present till 50årig man.

pappa fyller år på söndag och jag måste komma på något vettigt så att han slipper känna sig så ensam nyskild som han är.

inget i alkoholväg dock.typ kring 200kr

♥ Flyttat till Täby ♥
  • Svar på tråden Akut - present till 50årig man
  • JAG är BÄST

200:- får man inte mycket för tyvärr. Knappt en limpa ,pålägg, köttfärs,å nån liter mjölk då typ.

Är det absolut sista summan? kanske gå ihop med någon och dela på presenten?
    Annars är ju delikatess korgar populära.

Samlar han på något?

Vad gillar han?

Presentkort på någon restaurang?

• Shaun the sheep

En lite korg kanske? En bra bok, kanske ost, korv eller annat gott som han tycker om.

Beroende på HUR nyskild han är, kanske ett medlemsskap på någon dejtingsida? Flört

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • MajaVira

Sen mina föräldrar flyttade isär har vi bara köpt hemtextil till pappa; gardiner, sängkläder, mattor och handdukar.

Annars kanske biocheck, tröja/skjorta (om du hittar något billigt), ett "gå-på-restaurang-med-din-dotter"-presentkort.

Är han intresserad av någon sport eller musik? Kolla om det finns något arrangemang på Ticnet och köp en biljet (och kanske en extra till ett sällskap?).

• JAG är BÄST
    MajaVira skrev 2010-09-01 20:00:09 följande:
    Sen mina föräldrar flyttade isär har vi bara köpt hemtextil till pappa; gardiner, sängkläder, mattor och handdukar.

Annars kanske biocheck, tröja/skjorta (om du hittar något billigt), ett "gå-på-restaurang-med-din-dotter"-presentkort.

Är han intresserad av någon sport eller musik? Kolla om det finns något arrangemang på Ticnet och köp en biljet (och kanske en extra till ett sällskap?).
    "gå-på-restaurang-med-dotter"-presentkort."

Man får knappt inte ens en pizza och en öl för en hundring per skalle!!!
    Restaurangbesök är ju ehlt uteslutet verkar det som då TS bara ska lägga 200:-
  • Svartangel

Köp ett gäng triss-lotter så kan han skrapa fram sin egen present Flört

• Emmel

Gör snygga presentkort där ni "hyr ut" er själva. Typ: Bio med dottern, hjälp att putsa fönster, filmkväll hemma, middag etc. Slå in den i något fint.

• MajaVira
    JAG är BÄST skrev 2010-09-01 20:12:17 följande:

Helt rätt, men jag tänkte att det var pappans del som skulle kosta 200,-
  • JAG är BÄST
    JAG är BÄST skrev 2010-09-01 20:12:17 följande:

Det jag menar är att endast TS pappa kan gå helt ensam för 200:- å äta men inte med något sällskap.
    Om han inte väljer då att betala för dennes mat
  • Söta Nasse

sist fick han estaurangbesök men det blev liksom aldrig av.tog jättelång tid innan det blev något.

Han håller till på några dejtingsiter och gjorde det redan innan de tog ut skiljsmässa, då de börjat sina nya liv redan.

måste väl itne vara exakt 200kr, men kläder kan jag inte köpa då han bara går i märkeskläder.
    Är uppvuxen i höginkomsfamilj och van att få presenter för flera tusen, men redan som barn indåg jag att man inte blir lyckligare för det och försöker få alla att ändra på sig. det behöver inte vara så flådigt hela tiden.

har svårt att erbjuda honom att hjälpa till med något då jag har småbarn som jag är hemma med och dessutom bor i annat län. flyttar närmre först till årsskiftet.

han håller i och för sig på och säljer, men har försökt i ett år nu. Man kanske ska erbjuda sig att styla huset och gården någon helg. kanske måla om någonstans för att det skall passa intresenternas smak bättre.

♥ Flyttat till Täby ♥
  • Carniwhore
    Söta Nasse skrev 2010-09-02 08:27:21 följande:
    sist fick han estaurangbesök men det blev liksom aldrig av.tog jättelång tid innan det blev något.

Han håller till på några dejtingsiter och gjorde det redan innan de tog ut skiljsmässa, då de börjat sina nya liv redan.

måste väl itne vara exakt 200kr, men kläder kan jag inte köpa då han bara går i märkeskläder.
    Är uppvuxen i höginkomsfamilj och van att få presenter för flera tusen, men redan som barn indåg jag att man inte blir lyckligare för det och försöker få alla att ändra på sig. det behöver inte vara så flådigt hela tiden.

har svårt att erbjuda honom att hjälpa till med något då jag har småbarn som jag är hemma med och dessutom bor i annat län. flyttar närmre först till årsskiftet.

han håller i och för sig på och säljer, men har försökt i ett år nu. Man kanske ska erbjuda sig att styla huset och gården någon helg. kanske måla om någonstans för att det skall passa intresenternas smak bättre.
    Fast styla och måla om i present? Sånt gör man väl ändå för sina föräldrar.
Svar på tråden Akut - present till 50årig man