• k76tsl

Orkar snart inte mera

Vet inte riktigt vart jag ska börja.

Jag är gift sedan sommaren 2008 och har haft ett förhållande sedan hösten 2005.

Vi har två barn, ett vardera från tidigare förhållanden.
    Min dotter är 12 år och har sedan i Juni haft diagnosen ADD.
    MIn mans dotter är 9 år och extremt krävnade, en liten tjej som är enormt trotsig, är arg på allt och alla och har ett enormt kontrollbehov .
    Vi har en hund som är 1 år och ett marsvin på snart 3 år.

Vi bor sedan sommaren 2009  i radhus och jag älskar verkligen mitt hem.

Jag har varit sjukskriven i två omgångar för depression och äter fortfarande medicin för det ( cymbalta).
    Nu pluggar jag på heltid och min man jobbar heltid på ett säljbolag i konfektyr branchen

I december 2008  gjorde vi en medicinskabort pga att jag mådde fruktansvärt dåligt, jag fick panik ångest och mådde illa hela tiden. Jag kände att jag inte skulle klara ett barn till.
    Efter aborten fick jag problem med blödningar och fick göra en frysning av livmodertappen.
    Blödningarna påverkade sexet och jag tyckte det va jobbigt att ha sex under den perioden.
    Och efter det har det inte blivit sig likt.

Jag känner ingen lust, men när jag väl går med på sex så njuter jag.
    Det har även nu gått så långt att jag tycker att det är jobbigt att kyssa min man.
    Pussas och kramas går bra.

Jag börjar ge upp, jag orkar inte med min mans tjat om att han behöver sex av mig, att det är så synd om honom att han inte får sex mm.

Hemma hjälps vi åt med hushållsgörat så  som tvätta,diska och laga mat.
    Men han lägger inte ner någon direkt tid på barnen, är inte angagerad i renoveringen av huset, upprustning av tomten mm.

Det känns som om det ända som snurrar i hand huvud är sex, jobb och alkohol.
    Alkohol konsumtionen ökade kraftigt under sommaren och han har lovat mig att dra ner, och det har han väl gjort till viss del men flera dagar i veckan får jag frågan om vi tex inte kan ta ett glas vin.
    Jag har inte alls det behovet och säger oftast nej och påtalar att det är inte helg( lika som man säger till barn om lördagsgodis)

Jag vet inte vad jag ska göra. Orkar inte ha det så här längre.
    Jag vet igentligen inte varför vi lever ihop fortfarande, är det för att jag tycker så mycke om huset och inte vill sälja eller finns det något hos honom som håller mig kvar.
    Snälla jag behöver råd och tips, vad ska jag ta mig till??

Mvh Slutkörd mamma och fru

• Svar på tråden Orkar snart inte mera
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Jag tror att du skulle behöva större känslomässigt stöd och förståelse från din man. Du har genomgått en abort, du har fått panikångest och du har varit deprimerad och medicinerar för det.
    Med känslomässig förståelse menar jag att du behöver känna hans empati med din situation och dina känslor. Han kanske är väldigt ovan vid det och vet inte hur han skall göra. För dig kanske det också är svårt att vända dig till honom med dina känslor. Ni behöver också bli bättre överens om arbetsfördelning, barnen, huset och sex. Jag föreslår samtal på familjerådgivningen eftersom det kan vara svårt att hantera allt detta på egen hand.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Orkar snart inte mera