• Anonym (ryser)

    Jag hatar när mitt barn rör vid mig, typ ligger och pillar....

    Är det okej att äklas av att ens barn rör vid en..?

    Ex. Igår låg vi i sängen och han skulle sova, han låg brevid mig och pillade väldigt sött över munnen, näsan, armen, som att han utforskade mig, och det tillåter jag, för jag vill att han sak våga känna och lära :)

    Men det kryper i mig... jag gillar inte när någon tar på mig, (sambo går bra till en viss gräns) och jag ville bara lägga ungen på andra sidan sängen och låta mig vara i fred....

    Är det okej som mamma att inte vilja bli pillad på av barnet? (blir äklad typ)
    Eller ska allt med barnet vara supermysigt och att man vill ha honom så nära som möjligt hela tiden???

    Barnet är över alla gränser älskat, så det har inte med kärlek att göra, utan att jag inte gillar när någon tar på min kropp, inte ens min egna bebis....

  • Svar på tråden Jag hatar när mitt barn rör vid mig, typ ligger och pillar....
  • Mariohn

    Sök hjälp för det. En liten bebis vill vara nära och att avvisas av sin egen mamma redan som spädbarn kan givetvis få konsekvenser för framtiden. Lycka till 

  • Bevabus

    Det kan vara en viss typ av tvångstanke, jag har själv haft det så jag förstår känslan. Klart att du ska känna dig bekväm vid sådan sorts närhet, så jag rekommenderar att du pratar med en psykolog. Det kan räcka med bara några få möten
    Men skaffa bara den här hjälpen om du tycker det är ett stort problem för dig. Eller känns det som en småsak som du kan leva med och hitta en lösning på? Jag tror du skulle kunna slappna av mera om du får hjälp med detta


    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Pensée

    Oj..... Tycker synd om dig, det måste kännas jättetrist. Det är nog inte helt vanligt heller. Bara inte ditt barn märker av det så är det nog ingen fara.

    Jag älskar att gosa med min son och vill ha honom så nära som möjligt helst hela dagarna, men jag är inte bättre än du för det.

  • Birgitta L

    Svar till Anonym (ryser):

    Det du beskriver är ett psykiskt problem som du snarast bör prata med din BVC-barnmorska om så att du kan få hjälp.

  • lotfix

    ingen kan väl bestämma VAD som är rätt och fel när det handlar om  vad man känner. ofta finns ju något bakomliggande tills just dessa känslor. å just när man får barn, när ens hormoner spökar runt, är det extra känsligt.
    hitta något annat, något som passar just dej och din bebis?!? prata med bvc, förhoppningsvis är dom professionella och lägger sina privata åsikter åt sidan och hjälper dej. ni kanske även kan hitta något bakomliggande. el om det kanske bara är sådan du är =)

  • JAG är BÄST
    nenapena skrev 2010-09-01 22:35:14 följande:
    Det är nått som är fel.
    Varför måste nått vara fel?

    Finns inget som heter RÄTT eller FEL vid föräldraskap! "PUNKT"
  • JAG är BÄST
    Pensée skrev 2010-09-01 22:32:50 följande:
    Oj..... Tycker synd om dig, det måste kännas jättetrist. Det är nog inte helt vanligt heller. Bara inte ditt barn märker av det så är det nog ingen fara.

    Jag älskar att gosa med min son och vill ha honom så nära som möjligt helst hela dagarna, men jag är inte bättre än du för det.
    Det är vanligare än vad du tror!

    Har du hört talas om förlossnings depp?
  • JAG är BÄST
    lotfix skrev 2010-09-01 22:36:18 följande:
    ingen kan väl bestämma VAD som är rätt och fel när det handlar om  vad man känner. ofta finns ju något bakomliggande tills just dessa känslor. å just när man får barn, när ens hormoner spökar runt, är det extra känsligt.
    hitta något annat, något som passar just dej och din bebis?!? prata med bvc, förhoppningsvis är dom professionella och lägger sina privata åsikter åt sidan och hjälper dej. ni kanske även kan hitta något bakomliggande. el om det kanske bara är sådan du är =)
    Bästa inlägget hittills!
  • Bevabus
    JAG är BÄST skrev 2010-09-01 22:40:21 följande:
    Det är vanligare än vad du tror!

    Har du hört talas om förlossnings depp?
    Fast det är inte förlossningsdepression TS har. Hon tycker ju det är jobbigt när vem som helst rör henne såhär. Och då blir det lite annat. Jag tycker som sagt att det mest liknar en tvångstanke, för jag har själv erfarenhet av det och vet hur det känns. Men det bästa är ju att hon får ett professionellt utlåtande av en riktig läkare
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
Svar på tråden Jag hatar när mitt barn rör vid mig, typ ligger och pillar....