• Anonym (Orolig)

Hjälp! Gravid! Råkat äta mögligt bröd!

Hej!
    Jag har råkat äta mögligt bröd då inte brödets datum var utgånget. Märkte detta i dag. Åt en skiva och tre i går. Hua! Vad kan hända nu? Det är väl farligt om barnet får i sig mögel? Någon som vet. har ångest för detta nu.

Hjälp!

• Svar på tråden Hjälp! Gravid! Råkat äta mögligt bröd!
  • Anonym (Orolig)

Tollpackan: Tack för svaret. Är du säker?

• CarGus

Nej inte är de nå farligt! :) Men är du säker att det var mögligt då du åt de då? Det brukar ju smaka förjävligt och det borde du ju ha märkt redan från första mackan. Kanske hade de blivit mögligt då när du såg det men att det var ok dagen innan? Du behöver nog inte oroa dej iaf :)

• Anonym (Orolig)

carolina N:
    De var nog mögligt men inte så mycket. Jag kollade ju på framsidan av mackan o där såg jag inget o bredde den med smör ,ost och skinka. Kände inte att de smakade illa. Sedan tog jag en till macka o då såg jag på den att den var möglig. Kollade övriga mackor o då var endel mögliga också på baksidan men inte alla. Därför fick jag ångest för detta. Tror ju jag fått i mig lite av det gamla möglet.

• mamaleona

Nej du kära vän, inte ska du grubbla över en sån sak som lite mögel. Absolut ingen fara, njut av graviditeten o tänk inte på alla småsaker du kommer o möta på under 40 veckor framöver. Mycke "värre" bakterier möter man ex på utomlands o hur många är de inte som är gravida o reser utomlands, detta är också helt ok. Graviditeten i sig blir ingen härlig tid om man funderar o grubblar för mycket på ALLT som händer runtomkring en. Ha de bra. En bm

Svar på tråden Hjälp! Gravid! Råkat äta mögligt bröd!