Var köper ni era handdukar?
Vi har köpt handdukar på Hemtex den senaste tiden men har nu ledsnat på deras urkassa kvalitet.
Var köper du dina handdukar? Och varför är just dina handdukar bäst?
Vi har köpt handdukar på Hemtex den senaste tiden men har nu ledsnat på deras urkassa kvalitet.
Var köper du dina handdukar? Och varför är just dina handdukar bäst?
Vi har lite olika sorter men Åhléns håller bra tycker jag.
jag köpte lexington för två år sedan, vita. Två stora badlakan och två ansiktshanddukar. De är lika bra nu som för två år senare och är inte alls dassiga i färgen. jag har några åhlens handdukar som funkar och så köpte jag två från hemtex (living) och de var skitdåliga. Man fick handduksrester i fejset och man blev liksom aldrig torr!
Vi fick handdukar från Gant i present och de är inget vidare kan jag säga. Lexington har vi inga men väl många v'änenr som har och de verkar som SuzR säger hålla sig fina länge.
Lexington it is! Har även provat ICAs handdukar; några luddar av h*vete och andra luktar surt. Så ICA kan jag inte heller rekommendera
Våra bästa är sir Henry handdukar fr hemtex och de var skitäckeldyra men underbara tycker jag
Däremot köper vi mest fr IKEA och de luddar massa (iaf de svarta) men är ju iaf billiga o duger
Jag köper handdukar på Jysk av märket Kronborg Lux. Inte alls dyra, och jättebra kvalitet.
Köper också mina på hemtex, fast jag tycker de håller bra så länge man inte tvättar dem med jeans som har gylfen öppen. Sen har de väl olika märken med olika kvalite på hemtex med. Tror de är som ovan sir Henry.
Har även 2 handdukar som var rätt dyra (kring 400 kr / st) och visst de är tjockare, men inte tycker jag de verkar hålla färg eller form bättre än andra.
Torktumlar dessutom alltid mina. Tål inte vassa badlakan.
Har beställt från La Redoute små gästhanddukar, har ett helt gäng i brunt och orange. Har även en del från Ikea i mycket bra kvalitet!
Har köpt på Gekås nu senast... prövat lite allt möjligt tidigare & är överraskad över hur bra dessa är. De är ribbade & tjocka o härliga...precis lagom mjuka & det var ett helt ok pris dessutom. DUKA hade även ett par bra innan för nått år sedan
Ikea har bra handdukar just nu och vissa från Gekås är också väldigt bra. Det är en chansning varje gång, men ibland lyckas man
Jag har haft tur när dey gäller gekås, peppar peppar så har det varit bra kvalite. Har köpt på hemtex och blivit så besviken , urdålig kvalite , samt att dom luddra av sig.
Jag har köpt på Ge-Kås, tyvärr så missade sonen lite i sorteringen sist han tvättade så att en del av de ljusa handukarna har inte riktigt samma färg längre. Men de är tjocka, mjuka och fina i kvalitén.
IKEA! Ingen lyxvariant som är mjuk, tjock och samtidigt suger bra.. men dom duger helt klart köpte ett par på City Gross för ett tag sedan, men dom kan ju knappt suga en droppe vatten så dom är värdelösa
Men snarko Gillar du inte handukarna från hemtex?? Jag köpte några av de dyrarare där tror jag, stora kostade 249 st och jag är skitnöjd
Annars brukar jag passa på när jysk har halva priset på sina kronborg.
Vi har alltid handlat på Hemtex men så såg jag Himlas linfrotté handdukar. är helt såld. Bättre handdukar finns nog inte.
Jag har köpt mina badlakan på Dollarstore 50kr st. Och de är det bästa badlakanen Jag har haft.