Hur bestäms FP? Lite smått lurad :(
Är så att jag jobbade halvtid nu innan semestern, sen lovade min chef att jag skulle få tillbaka min heltid. Nu har jag jobbat heltid i sommaren och trodde jag skulle fortsätta men hon kan fortfarande bara erbjuda mig en heltid så jag har blivit grundlurad på min heltid alltså. Jag har hjälpt henne under semestern men nu när alla kommit tillbaka får jag bara jobba halvtid. Jag blev alltså gravid när jag trodde att jag skulle börja jobba min heltid igen så vi trodde att det var ju jättebra att köra på nu då, eftersom jag kommer ha min heltid så jag får bra mammapeng när jag går hem, men så är ju tyvärr inte fallet nu! :( Och inget finns det att gör åt det heller för självklart behåller jag mitt lilla liv i magen ändå :)
Det ända som är att göra är att kämpa sig till 2 månader med heltid för det är min uppsägningstid enligt facket som min chef måste ge mig när hon har lovat mig en heltid tidigare.
Så, nu går jag o grubblar hela tiden. Hur räknar man ut min mammapeng? Hade en som skickade in papprena i väldigt god tid som också gick ner o jobbade halvtid med mig 6 månader innan hon skulle ha barn, men hennes har grundats på en heltid? Så jag fattar inget alls? Ska jag typ skicka in papprena om någon månad för då har jag jobbat nästan heltid i ett halvår o får det beräknat på en heltid, eller ska jagh vänta tills innan jag går hem typ då jag jobbat halvtid den sista tiden?
Någon som har koll hur man gör för att få bästa möjliga betalt? :)