Aliina skrev 2010-09-15 19:35:02 följande:
Jag har Pcos, men har inte fått reda på så jättemycket av min läkare dock. Äter p-piller, diane. Men en sak jag undrar; blåserna försvinner aldrig? eller? De stannar kvar men p-pillerna gör så att man inte får mer blåsor? Blåsorna förhindrar ju att bli gravid, eller gör det väldigt mycket svårare i alla fall, jag har tydligen ca 12 blåsor på varje sida. Så då kommer det aldrig på nåt sätt bli lättare att bli gravid, utan det bara förhindrar att det blir mer blåsor så länge jag äter piller. Stämmer det? Då blir jag orolig asså:P
Hmm att det är blåsorna som gör att det är svårare att bli gravid har aldrig jag hört! Som jag fick förklarat för mej är blåsorna som syns på ul i det typiska pärlbandet äggblåsor som "stannat upp" i utväcklingen och aldrig släpps.. problemet med att bli gravid och ha pco är ju att många har få eller inga äl, detta är ju dock olika.. vissa har kanske äl varannan månad eller mer och vissa inga alls!
Men att utebliven äl skulle bero på blåsorna har ja inte hört, blåsorna är ju snarare dom ägg som aldrig blivit mogna att släppa och därför liger kvar!
Vi försökte bli gravida i 11 månader innan vi lyckades, och under dom månaderna hade jag 3-4 äl.. det säga ju att vi med PCO har väldigt fina ägg när vi väl har äl.. får man inga äl alls finns det ju hjälp att få!