• Anonym

    Valsedlar

    Idag har jag fått en hel bunt valsedlar i brevlådan.
    Varför skickar ni ut såna?

    För det första står det klart och tydligt på min brevlåda att jag inte vill ha reklam men då kommer ni väl svara att det är allmän information men det anser jag inte att det är.
    Det är reklam för erat parti.

    Om jag tänker rösta på er så finns era valsedlar i vallokalen.
    Varför delar ni ut i brevlådorna?
    Anser ni inte att det är slöseri på miljön?
    Tror ni att jag kommer rösta på er bara för att jag får era röstsedlar hem i ett kuvert?
    Har ni så låga tankar om svenska folket?

  • Svar på tråden Valsedlar
  • Centerpartiet

     Det är lite olika hur partiena gör i de olika kommunerna vad det gäller att skicka ut valsedlar. En del människor vill fylla i sin sedel i lugn och ro hemma andra plockar alla sedlarna av de som delar ut vid vallokalen andra tar bara den sedeln de tänker rösta på. Att utdelningen i brevlådorna klassas som samhällsinformation är inte något som något parti hittat på, det ingår i det demokratiska  samhället
    Vi har absolut inga låga tankar om det sveriges invånare tvärtom tror vi att de allra flesta vill ha ett öppet demokratiskt samhälle där väljaren klart kan välja själv , men då behövs också information (på olika sätt)
    Ett tips från att komma ifrån valsedlar nästa val är att du klart och tydligt skriver det på din brevlåda

Svar på tråden Valsedlar