• Chivaz

Bra köttrestaurang i Stockholm

Är det någon som kan tipsa om en mysig och bra restaurang i Stockholm som serverar kött?
    Jag o min sambo ska på en weekend utan barn (!) och en dag ska vi äta på Koh Phanjang på söder. Då vi bor 50 mil från Stockholm så har jag inte koll på läget, finns ju hur mycket som helst att välja på när man kollar på nätet, men är alltid bäst med tips från andra som varit på ett bra ställe.

• Svar på tråden Bra köttrestaurang i Stockholm
  • besj

Texas Longhorn vid Hornstull har goda köttbitar....

• Kajee

Jensens Böfhus
    Sveavägen 53
    Vasagatan 24

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • sweetpea

Det finns en Texas Longhorn typ mittemot Koh Phangan på Söder, fast lite närmare Nytorget. Upp mot Tjärhovsplan finns Jimmy's Steakhouse, också bra.

• zophija

Dollys Steakhouse tycker jag är bra. Ligger på Götgatan på söder.
     Mest gillar jag deras köttbitar för chokladtårtan som dom har till efterrätt.. =) 
    Den e sååååååååå god.

Long Horn tycker jag inte är så roligt, dom har juh inga goda såser å välja på till maten, bara sin egna. 

• 071001

Grill på Drottningatan, boka bord.

• sweetpea

Ja, Grill är grymt! Ruby's i Gamla stan brukade också vara bra, förr i alla fall. Har inte varit där på ett tag.

• 071001

Ruby´s var länge sen för oss också. Värt att kolla upp.

• Queen81

Rekommenderar Grill, på söndagar har de en underbar brunch som är värd varenda öre.

www.grill.se/

Enjoy

• Mrs Statham

Jag skulle också rekommendera grill, bästa!
    Också jimmys steakhouse på söder är helt okej.
    Tycker inte att det egentligen finns så jättebra ställen här, men grill är helt klart bäst en så länge. Det kan mycket väl finnas något ställe som jag inte upptäckt än...

En varning bara:
    Jag skulle aldrig i hela mitt liv sätta min fot på jensens böfhus.
    De enbart micrar sina vakuumförpackade köttbitar i varierande tider, beroende på om man vill ha köttet rare, medium eller well done. Inte så fräscht och absolut inte sådant jag är villig att betala för om jag ska äta ute.

• 071001

Mrs Statham, nej Jensens är som snabbmat fast det är kött istället för hamburgare.

• Gryntroll

Skulle som så många andra säga Grill Ruby´s i Gamla Stan, men om budgeten är något mindre skulle jag säga någon av Texas Longhorns restauranger!

• Mrs Statham
    071001 skrev 2010-09-03 11:06:23 följande:
    Mrs Statham, nej Jensens är som snabbmat fast det är kött istället för hamburgare.
    Jaa, precis. *kräks en smula och ryser av obehag av bara tanken*
  • C0211

Rosmarin på Hantverkargatan, fantastisk mat och urtrevlig personal!

Svar på tråden Bra köttrestaurang i Stockholm