Känner mig lurad på datorköp! (prissänkning) kan jag kräva någonting?
Köpte för knappt 3 veckor sen en dator i butik. Funderade länge eftersom det var mycket pengar (9990
men bestämde mig till slut för att ta den. Innan det har killen i butiken försäkrat mig om att det är dom som ligger lägst i pris på just denna modellen och den går inte att få billigare. Hade tittat på föregångaren som såldes en tusenlapp billigare, men denna skulle ju klart vara värd sin extra tusenlapp... Han var väldigt noga med att kolla upp priserna så att dom fortfarande låg lägst, och ja det gjorde dom ju...
men döm om min förvåning idag när jag öppnar tidningen och ser en annons från butiken, där finns min dator men nu till ett pris av 8990:- HUR kan en dator som dom ligger så billigt på plötsligt sjunka en tusenlapp på knappt 3 veckor??
Det är ju alltså en ny modell, så det är inget utgående sortiment och inte heller någon rea.
vad hade ni gjort? Har man ens nån rätt att säga någonting om det? Bör man hålla käften och känna sig lurad?
Eller ska man faktiskt åka dit och fråga hur i hela friden dom tänkte nu? (har 40 min å köra)
Usch blir ju så sur!! En tusing kan man ju ha mycket skoj för...