Sjukskriven 1 vecka 100% efter propp i ben och lunga:(
Jag har varit sjuk i över en månad nu (har haft symptom och problem ett helt år).
För ca en månad sen så fick jag göra en akut titthåls-op i magen , då hittade man endometrios och avlägsnade en hel massa cystor och sammanväxningar i magen. Blev efter detta sjukskriven i 1 1/2 vecka. Innan denna tid gick ut fick jag plötsligt djup ventrombos som ledde till lungemboli (propp i vad och lunga). Låg inne från fredag till måndag på sjukhus för behandling.
Jag mår fortfarande jättedåligt. Har tappat nästan 10 kg i vikt och väger nu bara 44 kg. Är svag och har hållkänsla i sidan av bröstkorgen så fort jag anstränger mig (det räcker med att hänga en maskin tvätt). Jag har kvar mina problem med smärtor i magen som beror på endon.
Är det rimligt att jag ska börja jobba deltid på måndag och heltid efter nästa vecka? Jag har ett väldigt fysiskt jobb som kräver upp till 1,5 mil på golvet(ja , har haft på mig stegräknare på jobbet) och tunga lyft på upp till 25 kilo åt gången.
Fattar inte hur jag ska klara detta??? ska jag ringa VC imorgon och försöka få vara hemma nästa vecka också, eller vad ska jag ta mig till??
:(