• Glass

"godis" som inte innehåller kolhydrater?

Finns det någon typ av godis/gott som man kan köpa eller göra och som inte innehåller några kolhydrater, elelr iallafall väldigt få såna. 

• Svar på tråden "godis" som inte innehåller kolhydrater?
  • Cornellia

Gud, det vill jag oxå veta. Just nu håller jag på att fördricka mig på te.

• lalasmama

nötter kanske?
    gojibär är mums med
    är det sockret du inte vill ha??

familjen = ♥
  • Glass
    lalasmama skrev 2010-09-02 19:52:49 följande:
    nötter kanske?
    gojibär är mums med
    är det sockret du inte vill ha??
    ja socker i alla dess former, alltså kolhydrater. 
    Nötter är inte alls så gott som jag tycker att jag är värd att äta.
    Maken och dottern ska åka bort över helgen och i normala fall så hade jag köpt mängder av godis, men nu har jag valt att leva på en diet där jag inte ska äta så mycket kolhydrater.  
  • Ann Lee

Fett då? Är det ok?

I så fall någon plockmat såsom ostar, oliver, lufttorkad skinka.

Det är ju inte sött men hur ska det kunna bli det om du inte får äta några kolhydrater?
    Får du äta frukt?

• lalasmama

ta mörk choklad då & ät en liten bit i taget & njut!

((eller fuska å gör chokladbollar eller köp annan god choklad & fuska lite.. en helg gör väl inget så kan du banta ända till jul sen, hihi))

familjen = ♥
  • nomina

när ja inte åt vanligt godis proppade ja istället i mig läkerol på helgerna. fick massa goda smaker.. tyvärr blir magen kass.
    men om du köper ett par praliner bara? eller någon mörkare choklad?

• Glass
    lalasmama skrev 2010-09-02 20:13:38 följande:
    ta mörk choklad då & ät en liten bit i taget & njut!

((eller fuska å gör chokladbollar eller köp annan god choklad & fuska lite.. en helg gör väl inget så kan du banta ända till jul sen, hihi))
    Helgen efter är det företagsfest, det är då jag vill vara snygg, så det får inte fuskas innan dess
    nomina skrev 2010-09-02 20:19:01 följande:
    när ja inte åt vanligt godis proppade ja istället i mig läkerol på helgerna. fick massa goda smaker.. tyvärr blir magen kass.
    men om du köper ett par praliner bara? eller någon mörkare choklad?
     Jag vill inte äta sansat, jag vill proppa i mig
  • Ann Lee

Ett viktväktarknep som jag minns från när jag var ung och desperat...

Skiva äpplen, varva med kanel och sötningsmedel, micra tills äpplerna mjuknat.... Gott! Kan serveras med vispad grädde om man nu äter GI!

• Glass
    Ann Lee skrev 2010-09-02 21:15:15 följande:

Ett viktväktarknep som jag minns från när jag var ung och desperat...

Skiva äpplen, varva med kanel och sötningsmedel, micra tills äpplerna mjuknat.... Gott! Kan serveras med vispad grädde om man nu äter GI!

Det där låter faktiskt himla gott. Med en gnutta vaniljsocker i grädden så blir det nästan som vaniljsås
    tack! 
  • Morkullan

Har ätit LCHF i snart två år och min godisfavorit är kokosflingor som blandas med kakao och vispgrädde. Det är hur gott som helst!

Färska bär innehåller visserligen en del kolhydrater men ibland kan man unna sig det mixat med yoghurt. Helt ok som godis om det bara inte blir för ofta.

• Glass
    Morkullan skrev 2010-09-02 21:42:28 följande:
    Har ätit LCHF i snart två år och min godisfavorit är kokosflingor som blandas med kakao och vispgrädde. Det är hur gott som helst!

Färska bär innehåller visserligen en del kolhydrater men ibland kan man unna sig det mixat med yoghurt. Helt ok som godis om det bara inte blir för ofta.
    ska grädden vispas?
    Det låter faktiskt himla gott, på något underligt sätt...  
  • Morkullan
    Glass skrev 2010-09-02 21:45:28 följande:
    ska grädden vispas?
    Det låter faktiskt himla gott, på något underligt sätt...  
    Nä jag brukar inte vispa den men det funkar säkert det med!
Svar på tråden "godis" som inte innehåller kolhydrater?