• Anonym

affektivt centrum göteborg - erfarenheter?

egentligen säger väl rubriken det mesta.

jag har blivit remitterad till ovan nämnda verksamhet för utredning och vill gärna höra om någon har erfarenheter att dela med sig av.

allt är av intresse.
    bra/dåligt?
    hur genomförs utredningarna?
    svårt att ta sig dit?

osv osv.

• Svar på tråden affektivt centrum göteborg - erfarenheter?
  • Anonym

bara jag som är störd?

• Anonym (L)

Jag har gått där ett halvår eller så nu. Det är inte svårt att ta sig dit, de har precis flyttat till Kungsgatan. Hur utredningarna görs kan jag inte svara på. Det mesta har varit bra. De som jag har träffat har varit trevliga och hört sig för om mina önskemål och så. Det känns bra att de inte varit så ivriga att sätta diagnosen "bipolär sjukdom" på mig. Jag har aldrig varit deprimerad, så det känns främmande för mig att få den. Istället har de behandlat mig för det jag råkat ut för och sagt att framtiden får utvisa om jag har bipolär sjukdom eller ej.

• Anonym
    Anonym (L) skrev 2010-09-03 22:58:24 följande:
    Jag har gått där ett halvår eller så nu. Det är inte svårt att ta sig dit, de har precis flyttat till Kungsgatan. Hur utredningarna görs kan jag inte svara på. Det mesta har varit bra. De som jag har träffat har varit trevliga och hört sig för om mina önskemål och så. Det känns bra att de inte varit så ivriga att sätta diagnosen "bipolär sjukdom" på mig. Jag har aldrig varit deprimerad, så det känns främmande för mig att få den. Istället har de behandlat mig för det jag råkat ut för och sagt att framtiden får utvisa om jag har bipolär sjukdom eller ej.
    vad roligt att någon faktiskt svarade :)

vad skönt att de hade flyttat till kungsgatan. jag trodde de hade flyttat FRÅN kungsgatan till hisings backa.

känns också skönt att du säger att de inte verkar slänga diagnoser å en bara för att.

hur länge fick du vänta innan du fick komma dit?
    min remiss bör ha hamnat där i förra veckan, så nu får jag vänta. vore intressant att veta om väntan är på några veckor eller ett halvår :/
Svar på tråden affektivt centrum göteborg - erfarenheter?