Värma i micron?
Jag ger ersättning o jag brukar värma upp vattnet imicron o ersättningen efteråt., ibland värmer jag upp min bröstmjölk o tetrapack ersättning inne i mickron på en gång. Går det bra att göra så el försvinner näringen från maten?
Jag ger ersättning o jag brukar värma upp vattnet imicron o ersättningen efteråt., ibland värmer jag upp min bröstmjölk o tetrapack ersättning inne i mickron på en gång. Går det bra att göra så el försvinner näringen från maten?
Tror inte ngn näring försvinner, man värmer ju såpass lite, inte så varmt. Jag värmer alltid i micron
Dom säger att tempen inte får överstiga 70 grader på ersättningen. Högre temp förstör näringsämnena, i övrigt är det lugnt. Låg inne med min son för en vecka sen, han va då två veckor, och dom värmde all ersättning i Micron. Dom använde sig av tetra pack med dessutom. Men dom värmde väldigt försiktigt. Lätt att det i mitten snabbt blir för varmt. Så ngr sek i taget. Skaka, värm lite till... Ah, du fattar va???
Jag värmer vattnet i micron och blandar ersättningen sen.
Låter ologiskt men ersättning är OK, men bröstmjölken försvinner det näring ifrån om man micrar.
Bröstmjölk ska man inte värma i micro för så förstör man den. Ersättning tror jag inte är något problem att värma i micro.
Låter ologiskt men ersättning är OK, men bröstmjölken försvinner det näring ifrån om man micrar.
Ja, visst gör det.
Men antar att det har med att ersättning är konstgjord och bröstmjölken är färsk. Fråga nästa gång på BVC! Jag ska dit den 13/9, om ingen annan tagit reda på det innan dess så ska jag se om jag kan återkomma med svar.
Ja, visst gör det.
Men antar att det har med att ersättning är konstgjord och bröstmjölken är färsk. Fråga nästa gång på BVC! Jag ska dit den 13/9, om ingen annan tagit reda på det innan dess så ska jag se om jag kan återkomma med svar.