• Gostosa

Värma i micron?

Jag ger ersättning o jag brukar värma upp vattnet imicron o ersättningen efteråt., ibland värmer jag upp min bröstmjölk o tetrapack ersättning inne i mickron på en gång. Går det bra att göra så el försvinner näringen från maten?

• Svar på tråden Värma i micron?
  • flingansnö

Tror inte ngn näring försvinner, man värmer ju såpass lite, inte så varmt. Jag värmer alltid i micron

• Jensan 76

Dom säger att tempen inte får överstiga 70 grader på ersättningen. Högre temp förstör näringsämnena, i övrigt är det lugnt. Låg inne med min son för en vecka sen, han va då två veckor, och dom värmde all ersättning i Micron. Dom använde sig av tetra pack med dessutom. Men dom värmde väldigt försiktigt. Lätt att det i mitten snabbt blir för varmt. Så ngr sek i taget. Skaka, värm lite till... Ah, du fattar va???
    Jag värmer vattnet i micron och blandar ersättningen sen.

• Theos Mama

Låter ologiskt men ersättning är OK, men bröstmjölken försvinner det näring ifrån om man micrar.

• Dakota

Bröstmjölk ska man inte värma i micro för så förstör man den. Ersättning tror jag inte är något problem att värma i micro.

Lycka ~♥~ 100119 ~♥~
  • flingansnö
    Theos Mama skrev 2010-09-02 23:51:26 följande:

Låter ologiskt men ersättning är OK, men bröstmjölken försvinner det näring ifrån om man micrar.

hur kan det vara så?
  • Mirva
    flingansnö skrev 2010-09-03 07:08:16 följande:
    hur kan det vara så?
    Ja det låter märkligt.
  • Theos Mama

Ja, visst gör det.
    Men antar att det har med att ersättning är konstgjord och bröstmjölken är färsk. Fråga nästa gång på BVC! Jag ska dit den 13/9, om ingen annan tagit reda på det innan dess så ska jag se om jag kan återkomma med svar.

• flingansnö
    Theos Mama skrev 2010-09-03 18:47:39 följande:

Ja, visst gör det.
    Men antar att det har med att ersättning är konstgjord och bröstmjölken är färsk. Fråga nästa gång på BVC! Jag ska dit den 13/9, om ingen annan tagit reda på det innan dess så ska jag se om jag kan återkomma med svar.

ja gör det! Är genuint nyfiken!
Svar på tråden Värma i micron?