• Vitsippa75

Hjälp! Jag känner inga fosterrörelser. Är i v.23+2

Var hos barnmorskan idag. Det tillhör inte det normala att inte känna av några fosterrörelser när man var så här långt gången. Trodde att det var väldigt olika. Hjärtljuden slog som de skulle. Barnmorskan ville att jag skulle höra av mig nästa vecka om jag inte har känt något. Usch så jobbigt!! Vad är det nu som är fel?? 

• Svar på tråden Hjälp! Jag känner inga fosterrörelser. Är i v.23+2
  • LyckligaJag83

Har du moderkakan i framkant?Om du har det så är det vanligt att känna fosterrörelser senare, vet dock inte hur sent.
    Be om ett extra UL om du är orolig

Olivia 2009-10-23 Bebis 2011-01-??
  • Pensée

Vet hur det är, åkte själv in akut i v 23 då magen varit lugn ett par dagar. Det var inga konstigheter som tur var, bebisen har väl sina lugna perioder. Kan du inte buffa lite på den?

Det är säkert ingen fara!

• Pensée

Och nu när jag läst din presentation förstår jag din oro så mycket mer!! Vi har liknande bakgrund, för oss tog det nästan 10 år att lyckas. Vilket helvete vissa ska behöva gå igenom

Många kramar till dig!

• Mamma till S

min bm sa att det var normalt om man hade mk i framvägg, jag har börjat känna nu, o är i v 24, det känns inte mkt men det buffar till då o då.. men som sagt har du den i fram så kan det dröjja utan att det är nån fara. tyckte det va lite dåligt av din bm o säga sådär också.. men hoppas det kommer snart för dig.. Kramar

• Vitsippa75

Har börjat känna lite bubblor i magen. Förmodligen är det barnet som rör sig. Men egen barnmorska var mycket lugnare än ovanstående barnm. Hon misstänker också att moderkakan ligger i framvägg, hon skulle kolla upp det. Ja, den andra barnm var inte så smidig direkt.

• EmmaRoSa

Det är nog olika vad ens bm säger min sa att i v 27 ska man känna rörelser varje dag och jag börja känna med första barnet i v 25 och jag hade moderkakan i framvägg..andra barnet kände jag redan i v 11 och hade moderkakan i bakvägg..så jag tycker du ska vara lugn du hörde ju hjärtljuden och allt va som det skulle ju..Är det första barnet??/Emma

• Ellabay

Men har du inte vart på ultraljud än?! Där får man ju veta vars mk ligger?

• tideloo

Jag kände inte alls många sparkar under hela min graviditet! Fick gå
    T mvc och kolla hjärtslag en gång i veckan!det är så olika hur mkt
    Man känner!

• Vitsippa75

Jo, vi har varit på ultraljud men jag kommer pinsamt inte ihåg vad hon sa. Jag var så fokuserad på fostret och annat. Min barnmorska kunde inte heller utläsa det på ultraljudsinformationen så hon skulle hon kontakta dem.
    Det är mitt första barn så får vi ett andra så vet man lite bättre. Ja, det verkar var väldigt olika vad man känner men det tycker tydligen inte den ena barnmorskan!!

• Ellabay

Ja då förstår jag. Hörde knappt vad min bm sa vid rul heller. Men jag har mk i framvägg. :)

Svar på tråden Hjälp! Jag känner inga fosterrörelser. Är i v.23+2